Ingen bio, men potatisgratäng!

Igår tänkte vi gå på bio och se Inglorious Basterds, men så fick Dennis lite ont i magen och vi var båda ganska trötta, så vi bestämde oss för att ta bion idag istället. Ville ju inte riskera att somna när det kostar massa pengar, haha.

Vi kollade på Sagan om de två tornen istället. Och åt världens godaste potatisgratäng. Jag är så nöjd, haha! Gjorde efter ett vanligt recept i vår kokbok eller nåt sånt. Inga konstigheter alls, men åh, så gott det blev! Och det bästa är att det finns en hel gratäng kvar, jag gjorde två små nämligen. Det måste jag definitivt göra fler gånger. Har dessutom matberedare som jag kunde skära potatis och lök samt riva osten i, matberedare är nog den bästa uppfinningen man kan ha i köket!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ska sno din matberedare en vacker dag, den är bäst! Den klara ju till och med bulldeg!



Åh, nu blev jag jättesugen på potatisgratäng! men jag har ingen potatis hemma så det går inte!

2009-08-30 @ 14:43:40
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: M

åååh, googla nigella's potatisgratängrecept. den är helt underbar!

smarr.

jag behöver verkligen en köksassistent. går så myckert snabbare med sånna:P

2009-08-30 @ 16:49:17
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0