Dagen blev riktigt bra till slut

Igår hade jag verkligen panik för den här dagen. Eller snarare för gitarrlektionen. Jag klev upp halv sju och åkte en timme senare mot vfu:n trots att jag hade velat stanna hemma och sova. Jag slängde iväg ett sms till gitarrläraren om att det hade kört ihop sig idag och frågade om jag kunde få ha lektionen nästa vecka istället. Och det gick bra sa han. Fantastiskt skönt. Det gjorde min dag!

Sen blev den mycket bättre. Och jag hann nästan klart med min komposition innan jag skulle till läraren och få handledning. Väl där fick jag höra en massa fina ord om att han tyckte att jag verkligen hade potential för att fördjupa mig mer i musikteori/arrangering/komposition. Det var riktigt roligt att höra! Han sa till och med att han tyckte att det var synd att jag hade sång istället för musikteori som huvudämne, haha. Det vet jag kanske inte om jag håller med om..

Valde dessutom ut en ny sångläxa innan jag åkte hemåt igen. Och så har jag lyckats skriva klart en reflektion om min roll som musiklärare som ska vara färdig på fredag. Tror den är klar iaf, skrev den på 45 min kanske, men det blev bra tyckte jag. Har övat gitarr ikväll också. Tänk vad mycket man kan hinna med på en dag.

Jag bestämde att jag skulle få vara ledig från kl 21, så nu har jag kollat på världens bästa Grey's Anatomy och nu blir det So you think you can dance innan jag går och lägger mig. Imorgon är också en fullspäckad dag med konsert på kvällen. Jag längtar tills den här veckan är slut kan jag säga..

Kommentarer
Postat av: M

Sv: Tro mig, jag vet precis vad du menar. JAg blir RIKTIGT upprörd/arg. Känns som att folk är så dumma att de inte kan se att det är fult! USCH!

Agree, det där med oversizetröja är fint dock - lite Flashdance över det hela =)



Skönt att det är bättre nu. Stress och sånt är så jobbigt.

2009-12-02 @ 22:20:42
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0