Kommentarer

Alltså, det här med kommentarer till bloggen kan göra mig galen ibland. Igår till exempel läste jag en blogg där en tjej beskrev sin uppväxt med en misshandlande pappa. Och så såg jag en kommentar där det stod typ: rösta på mig som veckans blogg. Men idiot! Jag blev jätteirriterad och skrev en kommentar till den tjejen att hon kanske borde läsa inlägget hon kommenterar? Visst, jag kan ha förståelse för om man har fått en fråga och bara svarar på den i personens blogg. Inget konstigt med det. Men att gå in på någon random blogg och kommentera bara för att göra reklam för sig själv tycker jag är lågt! Jag har ingen lust att läsa någons blogg om de beter sig så. Hittar man en ny blogg och vill kommentera kan man väl skriva något om den personens inlägg eller åtminstone bloggens helhet? Jag blir glad varje gång jag ser att jag har fått kommentarer, de flesta är jättefina, men ser jag att personen ifråga inte ens har brytt sig om att kommentera något som jag har skrivit, då känns det ganska meningslöst. Jag skulle ALDRIG kommentera i någons blogg enbart för att få uppmärksamhet till min egen! Det handlar väl ändå om att ge och ta? Det funkar liksom inte att bara ta hela tiden..

Fine om du inte vill läsa min blogg, det gör mig inget. Men i så fall behöver du inte kommentera heller.

Kommentarer
Postat av: Maria

Eller hur! Jag håller helt och fullt med dig. Dessutom blir man glas när man får egna kommentarer och så står det bara nåt om gratiskläder eller nåt annat gratis eller "rösta på mig".



Ska man kommentera andras bloggar (vilket man gärna ska) så läs då inlägget du tänker kommentera. Många kör ju på "fin blogg" och det känns också ganska tråkigt.



Jag är nog taskig, men när folk kommenterar och ber en rösta så röstar jag inte jag inte verkligen tycker om bloggen. No hard feelings här inte.

2009-07-20 @ 21:44:04
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Håller med dig här. Det där har jag stört mig på så himla många gånger. Fast jag brukar radera alla såna kommentarer. De är ju helt meningslösa. Och ibland, som i exemplet du skrev, rent av osmakliga.

2009-07-21 @ 21:42:06
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0