Bh-jakten

Jag är verkligen totalt slut efter att ha letat på stan i ungefär tre timmar efter en ny bh. Jag vet inte hur många jag har provat, säkert 50 eller nåt. Helt galet. Tydligen har jag bytt storlek helt mot sist jag köpte, det var nog närmare ett år sen visserligen, eftersom jag hatar att köpa bh. Om jag inte visste det innan så vet jag det nu, hehe. Men jag tycker att det är ganska konstigt att jag fortfarande kan ha mina gamla eftersom jag tydligen inte alls har den storleken längre..

Hursomhelst. Jag vill inte betala multum för en bh, så jag började att leta i budgetaffärerna. Lindex, Kappahl, H&M och Cubus avverkade jag. Förut har Lindex funkat bäst, men inte denna gång. Det blev Kappahl som vann kampen till slut. Jag har provat massor av olika modeller och storlekar, men till slut hittade jag en som är snygg, skön och dessutom trollar bort lite fläsk, haha. Kan det bli bättre? Var tvungen att köpa matchande trosor också bara för att det fanns ;)


Bh 179 kr, trosor 79,50 kr/st, men det var ta 3 betala för 2, så det blev två av den som ligger överst. Den matchade inte riktigt lika bra, men den satt bättre, haha.

Åh, just det. När jag stod i provrummet på Kappahl spelade de någon töntig musik, jag vet inte vem det var, men det var lite Orupstuk typ. Och den skivan gick runt runt. Det kan inte ha varit fler än 5 låtar, för jag hörde samma flera gånger. Texterna var sjukt fula, haha. Typ "jag har matat alla mina katter, jag har rastat alla mina hundar", what? Och "hon var en indiedrottning från Vänersborg, hon hade kort svart page och hon tyckte jag var gammal, hon var alltför folklig, men hon hade mitt första album". Jag hade faktiskt lite svårt att hålla mig för skratt. Och eftersom jag är arbetsskadad kan jag definitivt sjunga med i låtarna nästa gång jag hör dem. Det gick till och med första gången, jag lär mig snabbt. Googlade nu lite snabbt, det verkar som det var Orup, då gissade jag helt rätt!

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SV:* tackk :)



(ursäkta för sent svar, fick din kommentar i augusti!

2009-09-04 @ 20:17:46
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Maria Svensson

Hon kommer bli mellanstor. 35-40 cm i mankhöjd.

Om du vill så gå in på www.okamis.se och tryck på Shiba så ser du hur de ser ut som vuxna :)

2009-09-04 @ 20:30:59
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SV:* Åh tack så jättemycket :) jag blev så orolig att jag klippt bort hela mitt hår ^^



(ursäkta för sent svar, fick din kommentar i augusti)

2009-09-04 @ 20:49:52
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad fina dom var! Gissar att du precis som jag dras till prickiga och randiga ting=)

2009-09-04 @ 21:25:35
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: M

Nej jag tog och beställde den själv, haha^^



Okej, synd :( Jag var på Lindex häromdagen och de hade sjukt snygga grejer överallt.. kanske är skillnad på Sthlms? Vet att de inte har samma saker i västerås iaf.



Men det du hittade var ju råfint :)

2009-09-05 @ 09:44:01
URL: http://lastchancedance.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: jo du har rätt, men jag svarar på de jag har lust att svara på osv:)

2009-09-05 @ 10:39:15
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh vilken fin bh!

jag behöver verkligen uppdatera min bhlåda med flera nya..alla blev dåliga samtidigt känns det som.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0