Fullt upp

Idag har det varit full rulle hela dagen. Imorse var det en föreläsning om kvinnorösten, nästa vecka handlar det om mansrösten,det ska bli spännande. Sen direkt efter hade jag komposition, tydligen hade några av oss förstått läxan lite fel och gjort det mycket mer komplicerat än vad det behövde vara.. Lite störigt. Men väldigt lätt att missförstå. "Skriv en imiterande stämma på överkvinten, samt en på underkvarten" betyder för mig att jag ska göra trestämmigt. Men nej, man skulle göra två separata tydligen. En melodi+överstämma. Och en annan med melodi+understämma. Väldigt lätt att missförstå!

På lunchen tog vi det ganska lugnt, hann med ett massageutbyte också, inte alls dumt! Bruksensemblen var jätterolig som vanligt, läraren gjorde massa knäppa danser hela tiden, så jag hade lite svårt att hålla mig för skratt ibland. En liten paus och sen satt jag med i en övningskör för de som läser körpedagog. Riktigt roligt och lärorikt, jag kan ju snappa upp lite dirigeringstips också, även om jag bara sjunger och de dirigerar och får kritik. Dessutom får vi lite betalt, tjoho!

När jag skulle cykla hemåt vid halv sex var det världens storm ute. Och dessutom punka på min cykel. Inte okej! Så jag tog bussen hem, hade ingen lust att undersöka cykeln i storm, så jag ska ta mig en titt en annan gång och försöka avgöra om det är något jag kan laga själv eller om jag ska lämna in den. Fick springa sista biten  till bussen förstås, men jag tog mig nästan ingenstans för det var sådan motvind, haha. Väl hemma blev det lite Grey's Anatomy, jättegod köttfärssås och pasta, massa disk, Idol och övning på gitarr och bas. Det går framåt! Fantastiskt skönt, det har verkligen känts som det står stilla..

Nu ligger jag i sängen och borde egentligen sova för jag ska upp tidigt imorgon och åka till min praktikplats. Tänkte bara kolla klart på Sveriges fulaste hem först.. Ska bara ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

eller hur! skit i vilka färger som är "inne"! Jag köper ju ändå inte pastellrosa fast det är "inne" på sommaren!

2009-09-23 @ 09:39:42
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: M

ååh, låter riktigt intressant det där du går!



Jag tycker det är värt ett försök.. den kostar ju lite mer än mascaror man köper på H&M och så men sen ger den bättre resultat.

2009-09-23 @ 10:19:04
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0