Trots att jag är sjuk..

Trots att jag är sjuk har jag fått en hel del gjort idag. Det går ju bra när man kan ligga i soffan med datorn i knät och göra skolarbete. Har plankat klart min countrylåt och skrivit den snyggt och prydligt i Finale. Finale är ett notskrivningsprogram som definitivt inte är gjort av musiker. En del saker känns väldigt ologiska, men jag har lärt mig några nya saker idag iaf. Fast det värsta är nog när en sak man brukar göra ofta helt plötsligt inte funkar även fast man gör på samma sätt som man alltid har gjort. Det är fruktansvärt störande! Men då får man starta om programmet och vips så funkar det igen, om man har tur, haha. Skitkonstigt..

Har även skrivit klart en wienklassisk stråkkvartettsak till kompositionen. Det var ganska lätt om man jämför med andra läxor vi har fått där, så det gick rätt fort. Bara att lyssna ;) Har börjat kolla på ett schema inför praktiken också, ska lyckas få ihop 40 undervisningstimmar under terminen, när vi samtidigt har vanliga lektioner i skolan. Inte jättesmart uttänkt direkt. Men de kommande tre veckorna är det lite lugnare, så jag ska försöka passa på att få in det mesta där.

Nu ikväll har jag förstås kollat på Idol (heja Erik!) och Grey's Anatomy, mina favoriter. Nu är det läggdags. Har precis druckit två koppar te och är lite sugen på en till, haha. Jag lär ju få gå upp och kissa hundra gånger inatt.. Sov gott alla!

Åh, förresten. Imorgon ska jag minsann till skolan även fast jag är sjuk, för då kommer jazzsångerskan Jeanette Lindström vara där och ha seminarium för oss sångare. Hoppas verkligen hon sjunger något också, hon är grym!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, hoppas hon sjunger! och hoppas att du kryar på dig snart! kram

2009-10-01 @ 07:13:46
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0