Idolrecension finalen 2010

Var ju hos Adrijana och tittade på finalen, men ni får ju förstås mina åsikter ändå, bara lite senare ;)

Idolernas val
Jay: Tyckte det hördes att han var nervös. Inget speciellt tycker jag. Det bästa var gitarren i refrängen :P
Minnah:
Vart har hon gömt den där coola tjejen? Grymt!

Tittarnas val
Jay: Antagligen det bästa han har gjort i tävlingen, fast förra gången var det mer berörande.. Men bra ikväll ändå!
Minnah: Också svårt att slå första gången. Men hon gjorde det ändå bra tycker jag!

Vinnarlåten
Jay: Tycker inte att låten passade honom alls. Den var inte ens bra när han sjöng den..
Minnah: Som en helt annan låt, grymt mycket bättre än Jays version! Tror att mycket berodde på att hennes gick i en högre tonart och instrumenten och det snygga stråkgrejset i refrängen kom fram så sjukt mycket bättre i den högre tonarten. Plus att hon har en mycket bättre röst för en sådan typ av låt.

Baserat på den här kvällens framträdanden och framför allt vinnarlåten tycker jag att Minnah borde ha vunnit, hon skulle ha gjort skivan så mycket bättre.. Men det är ju kul för Jay att han får spela in en skiva med låtar som antagligen inte passar honom så bra ;P

Jämför vinnarlåtarna och håll med om att Minnahs version var mycket bättre!?



Kommentarer
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Både Minnah och Jay är BRA! Men Jays röst fångar mig mer. Rockigare röst och det gillar jag.

Jag ska skicka in dig nästa år genom tips gumman. Du är min favorit med en underbar röst ♥



Kramar

2010-12-13 @ 23:52:18
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: sandra-en bra blogg!

minnah var bäst! :)

2010-12-19 @ 20:08:15
URL: http://saandraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0