Mästerverk

Idag har jag minsann komponerat massor på min fina låt! Och det blir så himla bra! Om jag får skryta lite..? Men det får jag tycker jag :P Jag är ganska kräsen och har inte riktigt varit nöjd med vissa delar av den innan. Men nu börjar jag närma mig så som jag vill ha den. Så jag stannade kvar på skolan i nästan tre timmar efter att jag hade slutat. Dessa timmar spenderades i datasalen med min nya fina vän Sibelius (notskrivningprogrammet). Och det är så roligt när det blir bra och inte krånglar något överhuvudtaget :) Tog och installerade den nyaste versionen av det på min dator hemma också, hade bara en äldre och då kunde jag inte öppna det jag hade gjort idag. Och så kan vi ju inte ha det! Måste ju kunna lyssna på mitt mästerverk, haha :)

Min dag har varit bra egentligen, men min förbannade huvudvärk vägrar ju ge sig! Jag har dock försökt ignorera den idag och varit på skolan mellan 9.30 och 18.30. Har luciarepat två gånger, haft sånglektion och spelat/sjungit bruksensemble. Och komponerat då. Och tagit pose-framför-trumset-bilder på en klasskompis, haha. Han skulle ge ett pussel med en bild på sig själv till sina föräldrar sa han :)

Och apropå bild. Känner att mina senaste inlägg har saknat bilder. Så ni får se en från Jennys födelsedagskalas för en och en halv vecka sen, har glömt att visa :) Hej, ansträngt leende :P

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh vad roligt att komponera egna låtar! Vi använder oss av sibelius i skolan - så galet grymt! Hoppas huvudvärken försvinner snart, fining!

sv. ÅH du får mer än gärna hålla stortår och allting för att det ska gå bra! Jag vill så gärna lyckas nu ju :) Kryakrya <3

2010-12-08 @ 22:07:16
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: Maria

åh, jag vill också höra låten! vad är det för genre? puss

2010-12-09 @ 11:41:44
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0