Ingefärste

Som vanligt pluggar jag.. Har massor att läsa, men jag har kommit igång iaf. Har precis haft en fikapaus. Jag har för övrigt varit uppe sen 7, repat med några körkamrater på skolan kl 8, kommit hem igen vid 9.30 och då hunnit handla lite ingefära och citron för att göra te. Och så har jag läst en del. Nu är det väl dags att sätta igång igen. Ett kapitel till får det bli (typ 20 sidor på engelska tar sin lilla tid!) sen tar jag lunchpaus.

Pluggeriet, idag med lexikon och allt.


Tur att jag matchar tröjan med filten! Blev less på håret, så nu blev det en riktig backslick! Faktiskt skönt att kunna sätta upp allt i en tofs utan hårnålar och grejer..


Jag vet inte om jag gjorde rätt, men min sångfröken tipsade om ingefärste, gjort på färsk ingefära. Så jag rev en liten bit (det är ju rätt starkt, så det går inte ta så mycket) och tog några skivor citron och hällde på kokande vatten. Sen i med en sked honung. Det blev faktiskt ganska gott! Lite för starkt bara, nästa gång får jag ta ännu mindre ingefära.. Plus att det går brygga te på samma grejer minst en gång till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0