Farlig rotfruktssoppa

Skulle göra en rotfruktssoppa efter det här receptet, men aldrig i mitt liv att jag mixar soppa igen, för jag lyckades bränna mig rejält på handleden när jag skulle hålla ner locket och det flög av och ut sprutade kokhet soppa på min handled och lite på handflatan.. Vänster handled som tur är, annars skulle jag nog vara ännu mer handikappad.. Jag svär väldigt sällan, men då kom diverse svordomsramsor.. Och jag grät och skrek om vartannat för det gjorde så förbannat ont. Ont gör det fortfarande och kommer göra i typ två veckor till, men jag ringde till vårdcentralen och fick komma dit på en akuttid, sköterskan sa att det inte var någon fara och antagligen inte blir några ärr, men det svider som bara den.. Hon lade nåt specialförband och det känns faktiskt bättre nu.. Verkligen inte bra, men inte outhärdligt längre. Skulle äta alvedon sa hon, men de hade förstås tagit slut. Tur att den snälla granntanten var hemma och kunde ge några till en stackars brännskadad Malin..

Så det blev ingen skola för mig idag, orkar knappt tänka.. Jag som började dagen så bra med att hämta ut nya nycklar eftersom de ska byta lås och var på gymmet 8.30.. Men man kan ju inte ha det bra för länge.. Tur att soppan blev god iaf ;P

Kommentarer
Postat av: Mary

Åh, din stackare! Hoppas det slutar göra ont fort! kram

2010-10-04 @ 17:28:11
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0