Musiken räddade mig från idrotten

Det är väl ett känt uttryck bland musikfolk. Och idag fick jag verkligen bekräftat att jag har valt den bättre av de två. Eller åtminstone den tystare. Var med på två idrottslektioner med ettorna idag. Den ljudvolymen var inte att leka med, jag fick äckligt ont i huvudet efter två timmar i ett rum med skrikande barn. Nog för att det kan låta mycket på musiken, men inte alls på samma sätt. Jag tyckte verkligen att det var jobbigt att vara där inne, men hon som höll i det tyckte att det var lugna(!) lektioner, hur är det då när det är stökigt? Fy..

Nu är det bara två dagar till att genomlida. För så känns det faktiskt. Visst är det roligt emellanåt, men jag blir så himla trött och får så ont i huvudet av allt skrikande! Mest från barnen, men ibland från mig också. De lyssnar inte om man inte höjer rösten. Stört.

Kommentarer
Postat av: Mary

Nej, det är sällan det hjälper att höja rösten. Man får komma på andra knep men det tar ju ett tag och funkar inte när man bara kliver in och vickar.



Är det högstadiet eller gymnasiet du vill jobba på?

2010-10-27 @ 20:00:05
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0