Recension av melodifestivalen 19/2

Öppningsnumret Eh? Ofta tanter med permobil skuttar upp och springer iväg? Konstigt öppningsnummer, men skönt att slippa höra Rickard sjunga.

Linda Sundbladh
Tråkigt och töntigt. Särskilt när hon öppnade jackan och visade hjärtat på tröjan samtidigt som hon sjöng nåt om det. Såg henne live en gång för längesen. Det var inte bra då heller.. Fattar inte hur hon kunde sjunga i Lambretta? Hon har ju typ ingen röst.. Inget fel med tandställning, men hur många har det när de är 29?

Simon Forsberg
Jag har lite svårt för sådana ballader i melodifestivalsammanhang, tycker det är så förbannat tråkigt. Pluspoäng för ett oväntat stick dock :P Tyckte mest att han lät som han var 17 år.. Alltså inte särskilt manligt.

Sara Lumholt Fruktansvärt dåligt, hon sjunger ju hur kasst som helst! Det låter ju verkligen illa, hon har ingen kontroll på rösten överhuvudtaget och det är mest falskt. Jag skäms. Hur är det möjligt att hon har varit med i en grupp som har sålt massor av skivor och turnerat? Fattar inte hur det gick till! Hennes "comeback" gick ju väldigt bra, haha :P

The Playtones
Inte särskilt spännande, det låter väl som allt annat de spelar.. Eller "spelar" kanske jag ska säga.. Men efter att ha hört resten är det här bland det bättre.. Illa.

Shirleys angels
Alltså, dansen förvirrar bara. Det är alldeles för mycket skaka håret och dansa ryckigt för min smak.. Jag är verkligen ingen dansexpert, men dansen passar ju inte till låten alls? Shirley har visserligen tonat ner fårvibratot lite, alltid nåt. Men nja. Ingen låt i min smak.

Sebastian Karlsson
Min favoritidol säsongen han var med. Men jag tycker han har förlorat lite av det som jag tyckte att han gjorde bäst. Hans härliga spontandans är borta, men i melodifestivalen är ju inget spontant iofs. En av de bästa låtarna ikväll, säger ju en del om startfältet.

Sara Varga Vad konstigt hon sjunger. Flickigt och kort typ. Verkar inte som hon kan hålla ut långa toner alls.. Småmysigt sväng i låten iaf, alltid nåt.

Eric Saade
Känns lite som en sämre version av Dannys låt för två veckor sen.. Både låten och framträdandet. Mest tjatigt. Och vad var grejen med att krossa glasburen? Ännu värre än duschen förra året :S Härligt falsk slutton också. Varför ska de lägga låten så högt att han nästan inte klarar högtsta tonen? Eller just det, det gjorde han ju inte heller ;) Men av pubilkens jubel att döma var han ju bäst ikväll. Jag håller inte med.

En parentes Fy vad sur jag är för att Christian Walz åkte ut förra veckan, hans låt var ju tusen gånger bättre än alla ikväll. Och bättre än alla förra veckan med.. Han kunde ju ha fått vara med ikväll så hade han garanterat gått vidare..

Lena Ph Haha, Idiotlåten var ju verkligen idiotisk. Men rock-dansa i neon var ju ändå rätt kul att höra :)

Resultatet
Va? Eller ja, finalisterna var inte så oväntade, men resten var lite halvskumt..

Kommentarer
Postat av: Maria

haha, varje gång jag läser dina recensioner så är jag så glad att jag inte sett programmet =)

2011-02-19 @ 23:13:33
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Maria

Vi får göra en mer avancerad secondhandrunda när du kommer hit nästa gång, förra gången hade jag ju inte koll på så många butiker. puss

2011-02-19 @ 23:19:22
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

åh no inte mera schlager!! haha

2011-02-19 @ 23:40:51
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Maria

Han har en HTC legend, men jag vill ha en htc wildfire=)vad har du?

2011-02-20 @ 12:26:33
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

haha jag tycker också det är dåligt, därför kollar jag inte ens ;)

2011-02-20 @ 17:46:44
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0