Äntligen hemma

Det var en jobbig resa idag. Klev upp 5.30 och när jag kom till södra stationen strax före 7 möttes jag av beskedet att tåget var inställt. Inte okej någonstans! Så jag ringde till SJ och de fixade ny biljett till mig med ett tåg som gick två timmar senare, så det ordnade sig ju bra iaf. Men tåget som var inställt var inte ens SJ, utan Tåg i Bergslagen, så allt som går fel i tågtrafiken är faktiskt inte SJ:s fel ;) Kunde knappt hålla tillbaka tårarna för jag var så sjukt trött och arg. Gick till centralstationen sen med all min packning, känns som man kan ha lite mer koll där. Rätt fint längs vattnet på morgonen iaf.

En trött och sur Malin.


Men men. Jag tog mig hem iaf, kom fram två timmar senare än vad som var meningen egentligen, närmare bestämt 16.30, så jag var ganska less på att åka eftersom jag åkte hemifrån 6.15 imorse. Hade planerat lite plugg på tåget, men det orkade jag inte eftersom jag har sovit alldeles för lite nu igen... Det blev mest sommarpratare och Criminal minds. Och lite sömn på det första tåget, en halvtimme eller så.

Blev hämtad av farmor, farfar och Magnus på stationen och så åkte vi hem till farmor och farfar och blev bjudna på middag och jordgubbar :) Och så blev det ett premiärdopp i Storsjön för i år! Kallt som vanligt, men det funkade iaf.

Farmor och farfars "snygga" brevlåda som jag har målat en gång i tiden. Och Magnus vid Storsjön.


Och så jag vid Storsjön. Farmor och farfar bor väldigt nära sjön, det skulle jag också vilja göra!


Kommentarer
Postat av: Maria

Fin är du fast du var trött =) Skönt att du äntligen kom fram, se till å njut så mycket du kan! puss

2011-07-22 @ 16:19:25
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0