Norge

Hur bloggar man efter det vidriga som har hänt i Norge? Det känns liksom lite meningslöst och konstigt att skriva om vardagliga saker efter det. Men man måste ju gå vidare, det känns som det är någon försvarsmekanism att fortsätta livet som vanligt. Det går liksom inte riktigt att greppa, det är helt sjukt. Men samtidigt känner jag att jag är lite avtrubbad för det händer så mycket hemskt runtom i världen och skulle jag bli jätteupprörd varenda gång skulle jag gå under av ångest. Så jag håller det på avstånd. När man ser på nyheterna när vittnen berättar blir jag väldigt berörd, men sen när man går ifrån tv:n måste ju livet fortsätta som vanligt... Tyckte Garderobsgrubbel&Byråbekymmer uttryckte sig bra om det här faktiskt! Många som sätter en Norgeflagga på sin profilbild på facebook, men vad hjälper det liksom? Självklart bryr jag mig, men jag har ingen lust att sätta dit en Norgeflagga, det känns fel för mig av någon anledning...

Kommentarer
Postat av: tess

Det är så sjukt hemskt det som hänt... Helt galet. Ofattbart! Jag har många vänner som både bor och jobbar i Oslo, men som tur är så var ingen på något av ställerna som det skedde på... Det känns som att det blir så verkligt när det händer någonting såhär hemskt, så nära. Hade det hänt i irak/iran/thailand så hade jag tyckt att det var hemskt, men inte tänkt nå mer på det. Typ... Men jag håller med dej om det där att sätta den norska flaggan på sin facebookprofilbild. Bara för att jag inte sätter dit den så betyder det väl itne att jag bryr mej mindre eller att jag tycker att det är mindre hemskt det som hänt?! Jag vill bara inte ha en flagga på min bild, hehe

2011-07-24 @ 23:17:14
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Maria

För mig hjälper det att sätta en Norgeflagga på min profilbild på FB. Jag känner att jag kan visa mitt stöd och jag har även skrivit mitt namn på http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/lenke.php . Det är mitt sätt att bearbeta det och alla bearbetar/sörjer/iakttar vi olika och det är nog bra det.

2011-07-26 @ 17:41:50
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0