Bibliotek

Jag hade nästan glömt bort känslan att gå omkring och leta böcker på ett vanligt bibliotek. Det var längesen jag letade efter något annat än kurslitteratur. Nu ska jag visserligen ha böckerna till mina sommarkurser, men det är ju skönlitteratur! Och det är verkligen en enorm skillnad. Jag läser mer än gärna, bara det att jag aldrig har tid och ork till det under läsåret när det ska läsas massa tråkig kurslitteratur med onödigt svåra ord och begrepp, jag somnar nästan så fort jag sätter mig med skiten :P

Idag har jag lånat 8 barn- och ungdomsböcker på det lilla biblioteket här i närheten. Ser fram emot att läsa dem faktiskt! Sådana brukar vara spännande och lättlästa, så det ska nog gå bra :) Sen har jag än så länge hittat 4 kurslitteraturböcker, behöver några fler.. Och så har jag lånat inte mindre än 25 notböcker under våren, de är omlånade och ligger nu på mitt piano och skräpar, hahaha. Typ Hälften av dem var till praktiken och andra hälften är till mitt jobb nu. Kommer absolut inte använda alla såklart, vill bara kolla igenom lite och se vilka som kan vara lagom nivå för mina elever, så får de köpa böcker sen.

Mina högar med böcker som jag har lånat. Den vänstra högen ska läsas i sommar. Läste typ halva boken som ligger överst i högen igår, jättebra inspirationsbok om man vill skriva eget! Så himla skönt med bra kurslitteratur för en gångs skull ;) Inget högtravande dravel, bara bra och roligt :D


Kommentarer
Postat av: Maria

Det var inte lite böcker!! Åh, visst är det mysigt att läsa ungdomsböcker, dom brukar vara spännande men det krävs inte så mycket av en för att läsa och hänga med. =)

2011-06-08 @ 17:47:06
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0