Intensiv helg

Hej och hå! Har haft fullt upp med SMASK-rep och allt som hör det till hela helgen. Men det har gått bra och varit väldigt roligt! Nu börjar dansen sitta någorlunda och snart har jag sytt klart allting också. Hade varit skönt att bli klar ikväll, men våra klänningar är ganska avancerade att sy, så jag vågar mig inte riktigt på det nu, kommer bara bli arg, haha :P Bättre att jag fixar det när jag är pigg.. Och det är jag verkligen inte nu. Det märks att det fattas en timme alltså! Hade behövt den..

Emma skulle åka hem med tåget igår eftermiddag, det sista skulle gå vid 16 (skitdåligt att det inte går nåt senare på lördagar!) men så ringde hon lite senare och frågade ynkligt om hon kunde få sova här, för tåget hade gått tidigare bara sådär, de var flera som hade missat det.. Och såklart fick hon sova här, det går ju alltid att fixa :) Dennis skulle ut med några kompisar, så jag och Emma hade en riktig myskväll med tacos, Körslaget och Så ska det låta. Och så hann vi fixa massa SMASK-grejer. Så det var ändå tur i oturen att inte tåget gick som det skulle :)

Efter SMASK-repet idag så spelade jag in en låt med en kille i klassen. Han var inte nöjd med sin egen sång så då frågade han mig, det var ju kul :) Ingen avancerad inspelning, vi blev klara på mindre än en timme och då hann jag spela in sång i hela låten + stämma på mig själv i refrängen. Riktigt kul faktiskt och han blev så nöjd så :) Och imponerad över att jag kunde komma på en stämma bara sådär. Men det är ju så jag jobbar ;) Är det nåt jag är bra på så är det minsann att hitta på stämmor, det hör liksom till när man är sångerska :) Fast jag har gjort så väldigt länge, sen jag var ganska liten faktiskt.. Brukar hitta på egna stämmor till låtar som går på radion som jag inte kan. Måste ju sjunga med i allt och kan man inte melodin får man väl hitta på en egen ;)

Nu är det läggdags snart. Ska nog ta en svängom först och se om jag kommer ihåg dansen ;) Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, nu blir jag sådär nyfiken som alltid när det börjar närma sig SMASK. Jag vill se outfiten och höra låten!!! Vi är så lika med det där att göra stämmor på låtar. Det bara kommer liksom =) Som på cypern när vi sjöng kareoke, ska du eller jag ta alten? haha, det är så det ska vara! puss

2011-03-28 @ 00:16:50
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0