Morgonpigg?

Jag vaknade av mig själv klockan 8 imorse, det brukar nog aldrig hända på helgen.. Men det var bra, har massor att göra. Det är SMASK-rephelg, så jag ska snart till skolan och repa med orkstern och så ska vi förstås repa numret också. Dessutom håller jag på och syr kläder till alla. En klänning är så gott som klar och en är påbörjad. Sen ska de tre dansarna ha lite grejer också, fast de kommer gå mycket fortare, för det är inte så avancerat :) Mest klänningarna som är krångliga. Men det blir snyggt! Kan ju inte avslöja så mycket, men att det blir paljetter i år med kan ni få veta, det hör ju till ;) Men fy vad jag inte gillar att klippa och sy i paljettyg! Det blir alltid snett hur man än bär sig åt! På normala tyger är det ju alltid vävt trådrakt (förhoppningsvis) och man kan förhålla sig till det, men inte när det gäller paljetter.. Och paljettraderna är liksom inte heller riktigt raka, så det är inte det lättaste! Ni får se om en vecka :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Gaah, jag vet vad du menar med paljetttyg! Jag har ju bidragit till en smask-outfit för några år sedan då K skulle ha ett Å (resten av ensemblen hade SK(Å)NE) i paljetter. Sen har jag gjort paljettkjolar till en hel dansensemble på gymnasiet. Det går fasen inte att klippa rakt!

2011-03-26 @ 12:46:02
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Ska bli spännande att se=)



Skönt att vakna i tid av sig själv. Man får mycket gjort att vakna i tid och spec på helger.



Jag har just nu svårt att sova på nätterna..och kan inte ta någon sömnmedicin då jag mår illa som fasiken av den =/



Må du bättre nu annars?



Kramar

2011-03-26 @ 23:58:21
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0