Recension av melodifestivalen 5/3

Jag gillar inte duellsystemet alls. Särskilt eftersom mina två favoriter The Moniker och Linda Pritchard duellerar mot varandra från början. Jag hade velat ha båda i finalen. Varför inte ha alla mot alla som i resten av tävlingen?

Men om jag nu måste rätta mig efter duellsystemet skulle jag välja såhär:

KVARTSFINAL

Jenny Silver
vs Love Generation
Gillar egentligen ingen särskilt mycket, men jag tycker att Love Generation sjöng ännu sämre den här gången, därför förlorar de i min värld. Men inte i Sverige tydligen.

Loreen vs Sara Varga
Alltså. Sara Varga sjunger ju så sjukt dåligt! Det är falskt och mjäkigt och hemskt. Usch. Loreen och även hennes låt är mycket bättre! Men vad fan? Ursäkta, men Sverige verkar ju ha sämst musiksmak ikväll!

The Moniker vs Linda Pritchard
Ja, som sagt vill jag ju ha dessa två i final. Vill inte riktigt välja! Men jag gillar nog The Moniker snäppet bättre, tycker låten är så härligt glad! Och Linda Pritchard sjunger grymt bra, så hon borde också få gå vidare! Det blir ju fel hursomhelst. Någon av dem ska definitivt till finalen, annars blir jag seriöst sur!

Shirleys angels vs Pernilla Andersson
Ingen favorit här heller, men det vore ju kul med nåt lite annorlunda, så jag väljer nog Pernilla, fast jag trodde egentligen att Shirleys angels skulle vinna den här, trots den fula dansen. Jag tycker verkligen att det ser skitknäppt ut när de åmar sig sådär ryckigt :P


SEMIFINAL

Love Generation
vs Sara Varga
De borde inte ens ha kommit hit, men eftersom Sara Varga sjunger så himla kasst, så får jag väl hoppas på Love Generation då. Låten är bättre än sången dock.

The Moniker vs Pernilla Andersson
Ett lätt val för mig, hoppas Sverige håller med mig här. Annars har allt gått fel den här kvällen :P


Resultatet Sara Varga? Seriöst? Usch. Men The Moniker fick jag iaf, tur det! Allt hopp är inte ute iaf!

Kommentarer
Postat av: FREDRIKA

Fin blogg! Allt bra? :D

2011-03-06 @ 02:55:57
URL: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: Maria

Sara Varga har nog vunnit mycket på sin text tror jag. Gillar henne men har också svårt för den väldigt försiktiga sången...



The Moniker var ju klart bäst!! :D



Linda P gillar jag med för hennes röst men tänkte du på hennes minspel - det var inget...

2011-03-06 @ 10:34:53
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

Sara Varga suger ju :O hahaha



ja men eller hur, middag är på kvällen och lunch är på dagen. jag har inte ens ätit middag än :P

2011-03-06 @ 17:37:58
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Mikaela

håller med, vem fan röstade på varga?

2011-03-10 @ 23:04:50
URL: http://matverkstan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0