Recension av melodifestivalfinalen 2011

Sorry att jag är lite seg med den här. Jag var hos Adrijana och kollade på mello igår, sen har jag inte orkat ta tag i det riktigt :P

Låtarna
Mina första intryck av låtarna har hållit i sig, läs mer under fliken recensioner om du har missat mina tidigare dissningar ;) Jag hoppades verkligen på The Moniker, hade varit grymt om han hade vunnit! Men att ta sig från andra chansen till att bli trea i finalen är ju inte fy skam!

Resultatet
De andra herrarna i topp var ju inte så oväntade heller. Nåt annat hade jag faktiskt inte trott, men hoppas kan man ju! Däremot tycker jag att Danny är så mycket bättre än Saade, på alla sätt och vis. Han sjunger bättre, han dansar bättre, han hade en bättre låt. Men tydligen är det Saade som går hem hos folk. Vad har han? Förutom glassplitter och dusch på scenen? Läs hela Emmas PQs recension här, hon beskrev det så bra! Här är mitt favoritavsnitt:

"Sen stör det mig att Saade liksom har sina fulknep för att
få starta sist. Jag tänkte inte på det först men givetvis är
det så att han måste vara sist i startordningen för att inte
de andra ska riskera att kliva på glassplitter. Som förra
året då de andra artisterna kunde halka i hans vatten.
Därför var han tvungen att vara sist. Det sitter antagligen
nån snubbe och tänker ut olika fulknep/töntiga effekter
som gör att Saade ska få gå ut sist. Inte okej eftersom
alla vet att det är bäst att få köra sist..."

Mest nöjd är jag nog över att det gick rätt dåligt för Sara Varga, hade blivit så himla sur om hon hade vunnit! Vi var tre sångerskor som tittade igår och dissade henne totalt allihopa. Hon kommer ju inte ner i kroppen överhuvudtaget när hon sjunger, hon låter som en liten högstadietjej typ. Oacceptabelt.

Pausunderhållningen
Sista Hurricane-pausunderhållningen var rolig! Särskilt Christer Sjögren, jag kan fortfarande inte hålla mig för skratt när han tar sina låga toner. Han får till det så osvängigt och ocoolt också, hahaha. De andra sjunger snygga stämmor och så gör han bara det där fula. Sjukt kul! Kolla här, kan tydligen inte bädda in videos på bloggen nu..

Medelsvensken Rätt kul var att när jag skulle gå till Adrijana igår så stannade jag och pratade med en granne en snabbis. En tant som nästan alltid står ute och röker när jag går förbi, så vi brukar växla några ord. Jag frågade om hon skulle se melodifestivalen och om hon hade några favoriter. Hon svarade Saade, Danny och The Moniker. I den ordningen. Hon är nog ganska representativ för svenska folket med andra ord, haha :)

Kommentarer
Postat av: EmmaPQ

Haha. Kul att få vara citerad i din blogg! Men just den grejen känns ju helt uppgjord. Och töntig! Men, det talar ju sitt tydliga språk när Saade får nästan en fjärdedel av alla röster. Knäppt. Men det är väl bara att acceptera att svenska folket inte har nån smak. SUCK!



Och förrsten, kan du inte heller bädda in videos i bloggen? Fattar inte vad som hänt. Helt plötsligt gick det bara inte.

2011-03-14 @ 13:24:29
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0