Jämtlandssången

Shit vad läskigt. Jag sitter i ett övningsrum på skolan och letar tvåstämmiga låtar till min lilla sånggrupp på praktiken. Hittade Jämtlandssången i en bok, började sjunga den och helt plötsligt vällde det upp massa känslor och jag kunde knappt sjunga den för jag var nära att börja gråta. Hade ingen aning om att den var så känslig för mig! Har sjungit den massor hela min uppväxt, kanske därför den ligger så nära hjärtat. Det kom bara väldigt oväntat! Konserten gick bra igår iaf, tack till er som peppade :-) Har en film med min låt, kan det vara intressant för er att se måntro?

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - från 86 till 60 kilo. . .

Svar: ja man tycker att de borde göra det!!

Men det kunde de inte göra enligt han i telefonen.. Får helt enkelt vänta i 3 arbetsdagar.. :(



ska bli spännande att lyssna på låten från igår :)

2011-05-03 @ 18:59:48
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oj vad läskigt att det blev så! Tears in heaven sjöngspå min pappas begravning så den är lite jobbig att höra, men annars är det aldrig så för mig. Ganska skönt :)

2011-05-03 @ 21:50:02
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, film film film! Vissa låtar bara är sådär. Jag kan knappt sjunga/spela Ana's song av Sivlerchair utan att böla av olika anledningar. Och visst var det rätt låt som vann! Marcus och Hati hade skrivit ett bidrag som heter Kleptoman som var asgrymt =)

2011-05-03 @ 23:11:03
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0