Upp och ner-dag

Jag vaknade på skithumör och med extra ont i ryggen imorse. Så sånglektion kändes inte särskilt lockande. Men väl där var det hur bra som helst! Vi körde avslappning i typ en kvart och sen fick jag sjunga och det kändes verkligen jättebra! De toner som brukar vara jobbiga var inga problem och jag kände mig helt avslappnad, verkligen skönt! Så nu ska jag försöka göra avslappningsövningar varje dag, känns som det är det som saknas för att jag ska kunna sjunga som jag vill. Och det kan jag ju uppenbarligen när jag är avslappnad! Kan såklart sjunga annars med, men sällan på samma sätt.. Det var häftigt! Och när jag gick därifrån var jag på strålande humör. Började skriva på en låt till och med :)

Sen på eftermiddagen skulle jag åka och jobba. Och då var det en extremt störig unge på bussen som inte kunde bete sig. Fine att man retar sina kompisar lite om de tycker att det är kul, men när en tjej inte hann gå av bussen för att han lade sina ben över mittgången och inte lät henne komma förbi och när en annan tjej blev jättestressad när hon skulle av för att han snodde hennes väska och var allmänt idiotisk så kunde jag inte hålla mig längre. Jag var tvungen att säga ifrån för jag blev så sjukt irriterad! Han såg ut att skämmas lite och sa att han bara skojade, men jag försökte förklara att de han utsatte verkligen inte tyckte att det var kul, man såg på dem hur jobbigt de tyckte att det var. Sånt fixar inte jag alltså, då åkte läraren i mig fram direkt ;P Men väl på jobbet gick det bra och var riktigt roligt som vanligt :) Fina elever :)

Kommentarer
Postat av: JD | sextiofem kilo ska bort

jag hatar när man vaknar så :O



haha bara 22, känner mig gammal ju ;)

2011-09-29 @ 21:17:58
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Johanna

Usch hatar såna morgnar.... :/

Tur resten av dagen blev bra!



Ja det finns gott om idioter!

2011-09-29 @ 21:49:52
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

vad skönt att det hjälpte med avlsappningsövningar! När jag ser/hör störiga ungar offentligt så är dm oftast med sina föräldrar och jag försöker att ingorera och tänka "skit i det du är inte på jobbet". Men jag hade nog också sagt till som du gjorde. puss

2011-09-29 @ 22:12:00
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0