Like suicide

Något som ändå är positivt med att Christian Walz underbara melodifestivalenlåt åkte ut är att jag kan lyssna på den hur mycket jag vill nu, den finns på Spotify! Tycker han sjunger bättre på studioinspelningen också. Mycket snyggare. Men jag kan faktiskt inte fatta hur den kunde åka ut. För mig är det den bästa låten som har varit med i melodifestivalen på mååånga år. Men den kanske är för bra för att folk ska fatta? Vad snobbigt det låter, haha. Men lite så brukar det faktiskt kunna vara. Plus att man förstås har olika smak.. Men flera av mina musikhögskolevänner gillade den bäst också. Så den kanske tilltalar oss lite mer utbildade musiker mer? Vem vet? Bra är den iaf! Den fastnar även fast den inte är helt förutsägbar som många andra låtar i vår kära musiktävling :P

I övrigt är jag trött och känner mig sjuk idag, men det kanske går över under dagen? Äter frukost nu, sen bär det iväg till skolan. Har arrangering och pianolektion, ska träffa Rebecka och greja lite med vårt projekt. Och sen vfu på det. Lång dag framför mig..

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, då kanske det är en låt jag borde lyssna på då, fast jag vägrar meldofistivalen =) Stackar dennis, han har ofta migrän! Finns det ingen medicin som hjälper? kram

2011-02-15 @ 09:16:30
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: tess

hoppas att du får en bra dag idag!! =)

2011-02-15 @ 09:58:46
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

nej för jag borde inte ha vaknat så tidigt, behöver all sömn jag kan få! hahaha :D

2011-02-15 @ 16:05:46
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Svar: Nej, det var bara färgerna som krabbade. Men jag lyckades lösa det, jag satt här med min systers bärbara PC bredvid min MacBook och jämförde och grejade. Det var bara en sån simpel grej som att PC tydligen inte klarar att man skriver "white" utan vill ha html-koden "FFFFFF". Simpelt och lättfixat, men innan man fattar det... hehe...



Och tack för tipset om Walz på Spotify. Så långt tänkte inte jag. Hade den på repeat innan, typ 20 gånger i rad... haha.

2011-02-15 @ 23:13:17
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0