På tåget!

Nu sitter jag på tåget, ungefär två timmar kvar till Malmö. Det första tåget var självklart försenat, men jag skulle ha en halvtimme på mig att byta, den krympte till 10 min, men det räckte ju. Jag hann med tåget utan problem. Men något jag hatar är när personalen inte ens informerar att tåget är försenat. Nu har jag åkt den sträckan många gånger så jag förstod det alldeles själv. Men tänk alla som inte har åkt där tidigare, de kanske går av fel om de inte är uppmärksamma! Vi var nämligen bara i Motala när vi egentligen skulle ha varit framme i Mjölby. Nåja. Det gick ju bra iaf. Bara det att jag blir så himla stressad. Visst, det ordnar sig alltid om man nu skulle missa en anslutning, men det är ju så drygt. Vem har lust att sitta och vänta i flera timmar på nästa tåg liksom? Nu släppte jag ut lite tågagressioner, haha. Men något som är bra är att jag har gratis internet eftersom jag åker första klass just nu. Och min biljett var inte ens dyr! Typ 300 kr från Örebro till Malmö.


Bildbevis! Herrn bakom mig pratar skånska med sin vän. Det verkar aldrig ta slut på samtalsämnen.

Kommentarer
Postat av: M

haha åååh det är så roligt med skånska!

2009-07-03 @ 07:51:05
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0