Ananas

Jag och Dennis gjorde en kraftansträngning såhär på kvällskvisten och samlade ihop och bar bort allt skräp som blev när vi skulpterade om våran uteplats. Två fulla stora svarta sopsäckar med ogräs och sånt. Grannarna har en skottkärra, men det där gänget hälsar ju inte tillbaka när man går förbi och hejar, så vi hade ingen lust att fråga om vi fick låna den. Dessutom vet jag inte vad skottkärra heter på utrikiska. Tur att det inte är så jättelångt till trädgårdsavfallshögen, för tungt var det vill jag lova.

För att komma till rubriken. Jag blev lite sugen på något efteråt och skar upp lite färsk ananas som jag köpte igår. Jag tror jag måste ta en skiva till, den var verkligen hur god som helst!

Kommentarer
Postat av: Maria

haha, jag vet vad skottkärra heter på utrikiska, eller rättare sagt skånska (men skåne är ju ett eget land)



...det heter Rullebör! Lägg på lite grötig accent blandat med låtsasdanska så får du till det. Testa det på era grannar! haha...

2009-06-02 @ 06:09:47
URL: http://readingmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0