Äntligen färdig med dagens bestyr

Nu, äntligen, har jag tid att skriva några rader. Jag har haft fullt upp hela dagen. Varit på skolan mellan 8.30 och 17.30 typ, lite väl länge för min smak, men men. Imorse skulle vi ha seminarium och prata om vårat konstiga PM där vi ska skriva om litteraturen som vi kanske skulle kunna använda i ett ämne som vi inte ska skriva om. Typ? Doktoranderna som håller i det hela skulle komma dit i slutet och kolla läget, men ingen dök upp. Så vi satt hela klassen och väntade på dem. SJUKT dåligt! Jag är så sur, så gör man bara inte! Hursomhelst ägnade jag förmiddagen åt att bestämma mitt låtsasämne (det blev musiklyssnande och identitet så småningom) och leta litteratur. Nu har jag hittat en del vettigt, så det är väl bara att börja skriva snart, heh. När jag nu ska lyckas med det vet jag inte..

Efter lunch tog jag en promenad för jag kände att jag behövde få lite luft. Sen övade jag sång och gitarr och till slut hade vi kammarkör, vi har börjat med jullåtar och det är så roligt :)

När jag kom hem tog jag tag i disken eftersom jag skulle få besök av en kompis och hennes mamma (eller egentligen mammas kompis och hennes dotter från början) som skulle låna min symaskin. När de hade åkt blev det en konstig middag bestående av pastafjärilar, bacon, ägg och wokgrönsaker. Men det var helt okej faktiskt, inte så udda smakkombo som det låter. Det berodde mest på att vi inte hade något köttliknande i kylskåpet och bacon var det som gick fortast att tina.

De senaste typ två timmarna har jag ägnat åt att göra en uppsjungning till morgondagens kördirigering. Jag skulle kunna göra det snabbare, men jag kände att jag inte kunde göra samma övningar som förra gången, det är ju pinsamt :P Plus att det ska göras snyggt på dator, det tar ju lite mer tid än att bara tänka ut något.. Så jag letade lite nya övningar och hittade på en själv. Eller ja, jag snodde en liten del ur en bra låt som får fungera som neråtövning.

Jag skulle skriva några rader, det blev många rader istället, haha. Nu stupar jag snart. Får se om jag orkar läsa igenom alla dagens blogginlägg, har inte hunnit med det alls. Godnatt! Snart är det helg, woho!

Kommentarer
Postat av: Maria

jag förstår hur du menar, jag vill också har fler och längre fransar. det är dock svårt att mana fram fler fransar=( det blir lätt klumpigt med sån där "dubbelmascara".

2009-11-13 @ 21:16:20
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Marcela

hehe jaså de tycker du! =) ja jag har väl förblindats av hans blick helt enkelt. Men den här gången så håller jag helt med dig, han var sämst!

2009-11-14 @ 00:27:27
URL: http://wwwlillamarsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0