PM

För det första tycker jag att det är lite töntigt med alla dessa olika benämningar på skrivuppgifter man får på högskola/universitet. Just nu skriver jag alltså ett PM, jag tror att det är den kortaste varianten. Förra året hette det nämligen paper och var lite längre. Uppsats verkar vara den längsta formen. Det här är alltså min analys av det hela, inget som jag kan styrka på något sätt.

Hahaha, det märks att jag håller på och skriver på mitt PM nu, särskilt på formuleringarna och ordvalen i den förra meningen. Jag skriver just nu om litteratur som kanske skulle kunna vara lämplig att använda i skrivandet av C-uppsats. Jag skriver alltså inte direkt om själva ämnet (musiklyssnande och identitet) utan om litteraturen och varför den kan vara relevant. Det har jag aldrig behövt göra förut, så det känns väldigt konstigt. Men nu har jag faktiskt kommit en bra bit på vägen. Jag har skrivit om 7 av 8 litteraturer, en liten sammanfattning och motivering av valet. Jag började skriva igår kväll, hade letat litteratur och läst lite innan. Så det tar nog inte så himla lång tid ändå tror jag.

Nu tänker jag minsann gå och träna igen och få det här ur tankarna en stund. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ja motionera du så orkar fortsätta skriva sen!

2009-11-19 @ 14:51:29
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Maria

Duktiga du osm tränar! Kanske borde masa mig iväg själv! fast jag vet inte om det är bra att träna när jag knaprar ipren för att ta mig ur sängen!



Nu går ju jag bara första terminen i skolan, men vi måste placera ut hela dagar för VFT och nästan varje dag är jag i skolan. Det fanns kanske 4 icke-schemalagda dagar mellan v.45 och jullovet och där skulle vi få in 3 dagar på VFT. Den här gången hade jag tur och kunde komma 3 av mina lediga dagar. men förra gången passade det inte för hela fritids hade planeringsdag då. fattar inte hur dom tänkt när det måste vara heldagar. Om man fick räkna timmar skulle det ju vara lättare att få ihop det.

2009-11-19 @ 15:45:06
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ojj ojj ojj vad duktig du är som orkar göra alla de där uppgifterna, själv har jag ett tal att skriva men är verkligen laaat som aldrig riktigt tar tag i det. Dela med dig av dina pluggtips haha!

2009-11-19 @ 18:43:38
URL: http://sofiakiller.blogg.se/
Postat av: Maria

ne, det bidde ingen träning. Lite dammsugning och pluggning. Vår Vft har hittills sett ut: 1 vecka + 2 egna fältdagar, sen 1 vecka + 3 egna fältdagar. ganska konstigt!

2009-11-19 @ 21:04:30
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Madicken

Allt bra?

Ha en bra Fredag :D



2009-11-20 @ 13:43:00
URL: http://conler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0