Min dag (varning för musiknörderi!)

Den här dagen blev mycket  bättre än väntat! Trots lite huvudvärk och att bussen var jättesen imorse så jag kom några minuter sent till lektionen som jag skulle hålla i. Men det var inte så lätt att göra något åt, det var bara att vänta.. Hursomhelst har jag lärt ut en låt i en ensemble idag, alldeles själv, och det funkade riktigt bra och lät bra om gruppen, det är så kul! Jag får världens kick när det funkar ;D Sen ledde jag två gitarrlektioner och var med på ett hörn på en tredje där eleven spelade en låt som var lite svår för mig eftersom jag håller på och lär mig att spela själv :P Och på slutet repade en ensemble Salem al Fakirs This is who I am, den är lite klurig, fullt med synkoper och konstiga ackord och perioder. Men snygg! Och det gick verkligen framåt i gruppen, riktigt kul! Här finns ett klipp ifall ni vill lyssna på låten, den börjar vid 3.40 typ ifall ni inte orkar lyssna på den töntiga intervjun.



Efter "arbetslunchen" (haha) med min handledare så åkte jag till Musikhögskolan för att ha gitarrlektion. Det gick bättre än väntat och han tyckte verkligen att det gick framåt i mitt spelande, det var ju skönt att höra! För jag tycker att det är svårt, särskilt med massor av ackord och barréäckel ;P

Det blev ett väldigt musiknördigt inlägg det här, men det är svårt att låta bli när det är sånt jag sysslar med på dagarna.

Har för övrigt en löpande äckelkatt vid mina fötter som tycker om att gnida sig mot mig, vilket är ganska äckligt.. Hon skriker inget än så länge i alla fall, alltid något!

Kommentarer
Postat av: Maria

usch, äckelkatter är inte bra!



Nej, det går inte direkt att spela piano med dem heller. men jag ville testa om det är ett alternativ till bröllopet eftersom naglar gjorde på salong kostar typ 600kr!

Jag får ju vrken ha långa naglar eller nagellack på jobbet heller så jag gjorde det nu precis efter att jag hade jobbat, det dröjer ju två veckor till nästa jobbhelg. puss

2009-10-21 @ 20:39:59
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Maria Svensson

Vad kul att det går bra på praktiken! :)



Tack för din kommentar <3

2009-10-21 @ 20:40:19
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: kickan34

va intressant dag! :) kul höra om musik o så :) inte ofta man läser sånt. eller på din blogg kanske. men den e unik på det sättet! :) Kram

2009-10-21 @ 22:10:32
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Josefine○○

vilket underbart kommentar inlägg du skrev till mig. Tack´, det värmer! jo det är jobbigt :(



har du varit med om något liknande?=(



tack igen!

2009-10-21 @ 23:20:01
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Josefine○○

beklagar det med din moster även om det är längesedan. Det är jobbigt och skönt att du förstår...=(

Vad härligt att dina mor/farföräldrar är kvar.

Jag har oxå det ....tills några dagar:(



Vad duktig du är....alla elever avgudar nog dig! =) jag vill lära mig spela riktigt bra på gitarr oxå...:S kramar



2009-10-21 @ 23:33:58
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: Vad bra, men du behöver inte hålla utkik så länge, för ikväll så händer det, och det kommer upp bilder så fort jag är klar. :)



Usch då, det är hemskt att ha huvudvärk. :/

Med mig är det bara bra faktiskt.



Jo jag hatar när blogg.se ska vara segt och hålla på att dampa.



Så vad händer hos dig då ?



KraaM!

2009-10-22 @ 09:16:52
URL: http://youpushedmeaway.blogg.se/
Postat av: julia

Sv; Precis! bara tanken på att han är i huset gör de lättare att sova :)

2009-10-22 @ 13:45:41
URL: http://jeia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0