Händelserikt dygn

Försökte skriva ett inlägg från Magnus mobil förut, men det verkade inte funka.. Första dygnet hemma i Jämtland har varit händelserikt, haha. Tågresan igår gick som på räls (höhö), inga förseningar alls för ovanlighetens skull. Och jag hade ingen bredvid mig på hela vägen mellan Stockholm och Östersund, så himla skönt! Mindre skönt var att det var iskallt på tåget de första timmarna, sen kom de på att de skulle sätta på värmen och då blev det stekhett istället.. Men med någon timme kvar blev temperaturen riktigt behaglig. Drygt att det inte fanns några eluttag dock, så det blev inte så mycket datoranvändande.. Fixade lite på mitt arr och hann se ett avsnitt av How I met your mother iaf :) Annars läste jag, löste korsord, lyssnade på musik och åt lite såklart ;)

Väl framme blev jag hämtad av brorsorna och så åkte vi till Stefans fina lägenhet typ mitt i stan. Synd att han hyr den i andra hand bara, så han får inte ha kvar den så länge till.. Sen fick jag skjutsa mamma och pappa på dans på vägen hem. Spännande att inte ha kört bil på flera månader och sen ska köra när det är halt. Och dessutom börja mitt i stan med att ta sig ut från fickparkering och sen enkelriktat och grejer :P Men jag och Magnus tog oss hem helskinnade iaf, fick bara lite sladd några gånger i rondellerna :P

Sent på kvällen skulle Magnus ut och köra skoter, eller ja, det var nog mitt i natten när jag tänker efter. Och så hörde jag honom åka iväg och typ en minut senare ringde han och då hade han kört fast i snön. Så jag fick ta på mig första bästa täckbyxor och skor och det blev förstås pappas gigantiska skoterskor som var typ 6 storlekar för stora. Inte så lätta att gå i, men varma, haha. Och så tog jag med mig två spadar så vi kunde gräva loss skotern. Sånt gör jag ju inte varje dag i Örebro direkt! Måste visa er lite bilder sen, har ingen usb-sladd till kameran i närheten tyvärr.

Idag har vi varit på stan och fixat lite julklappar. Och varit i inte mindre än 4 mataffärer. Coop forum, Ica maxi, Willys och Lidl. Men vi hittade det vi skulle ha på de olika ställena iaf. Väl hemma fick vi middagsgäster i form av min barndomskompis Therese och hennes föräldrar, trevligt! Och gott med risgrynsgröt :)

Precis som varje år är jag med och sjunger i julkören, det var övning ikväll och det första jag fick göra var att sjunga mitt solo på en norsk låt, haha. Måste öva lite mer på den, jag tyckte inte att jag sjöng så värst bra. Inte så konstigt med tanke på att jag knappt har sjungit den innan och den är lite väl hög för att jag ska tycka att det är bekvämt iofs..

Undrar om någon har orkat läsa ända hit? Duktigt i så fall. Nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag orkade! läsa alltså...

Hade gärnat sett dig och Magnus skotta fram skoterna, snacka om ett annat liv än i Örebro. Om det här är början på ditt jullov så vet jag inte om jag törs läsa resten av bravaderna =) puss

2010-12-20 @ 08:15:33
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Maria Svensson

Vad härligt det låter med skotertur!

Vad är det för någon norsk låt? Mysigt med julsånger tills man har tröttnat på dom iaf :P

2010-12-20 @ 09:20:57
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tycker också det är läskigt att köra bil på vintern särskilt när man inte kört på länge. puss

2010-12-20 @ 12:52:44
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Jossan

Jag vill med åka skoter, har aldrig gjort det.

Men du kommer få det underbart där uppe i landet, det märker jag=)



Massa kramar

2010-12-21 @ 02:08:35
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0