Klassföreståndare

Idag har jag lekt klassföreståndare för små tvåor. Det är jag verkligen inte van vid, men det gick rätt bra ändå. Hann med allt som skulle göras och ibland var det nästan så att de hade behövt ännu mer att göra för de blev färdiga så snabbt. Det svåraste var att förklara dubbelt och hälften, hur gör man det för någon som inte förstår? Verkligen inte lätt, jag tänker ju inte alls på samma sätt som dem och för mig har det varit självklart så himla länge. Inte direkt något jag reflekterar över dagligen, det sitter i ryggmärgen liksom :)

Trött är jag eftersom jag åkte hemifrån 6.45 och kom hem 15.30 eller nåt. Ingen jättelång arbetsdag som tur var, men det räckte gott och väl för min del! Man blir väldigt trött av nya intryck och av att inte veta hur de brukar göra med saker och ting. Det är jättesvårt att bara hoppa in sådär, särskilt i ämnen man inte brukar undervisa i. Musik är ju lättare eftersom det är det jag håller på med jämt och kan bra :) Men det är inte så lätt det heller när man inte känner eleverna..

Men jag fick många gosiga kramar och några ville att jag alltid skulle vara deras fröken för jag var så snäll och underbar sa de, haha. Det är väl ett bra betyg? ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Jättebra betyg! Jag hade mattelektion med ettor förra året och lärde dem dubbelt/hälften. Första flyttade jag runt magneter i rött och blått på tavlan och barnen fick säga hur många fler av den ena färgen det skulle vara för att bli dubbelt så många. Sen, eftersom mitt huvudämne är KME så satte jag upp skyltar i fyra hörn av klassrummet med orden dubbelt, hälften, jämnt och udda. Satte på musik och så fick barnen springa omkring och när musiken stannade så skulle dom ställa sig i olika konstellationer. Dom fick veta innan musiken startade t ex. Dubbelt som många flickor som pojkar och så sprang dom =) Om det inte gick jämt upp med barnen så fick de som "blev över" ställa sig i nåt annat hörn och så kollade vi om det var jämna eller udda tal också. Skitkul!

2010-12-02 @ 18:30:39
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN

Ja alla är vi olika verkligen. Jag har inte varit såhär pigg någonsin faktiskt :)



CHATTA MED MIG IKVÄLL PÅ BLOGGEN MELLAN KL.20.30-21.30 :) LÄS DET SENASTE INLÄGGET FÖR MER INFORMATION. HOPPAS VI HÖRS DÅ? :)

2010-12-02 @ 19:07:39
URL: http://junigirl.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag hade ju tid på att planera, det var min lektion när mentorn kom och tittade förra terminen så det var tvunget att vara nåt bra =)

2010-12-02 @ 19:33:23
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

SV: tack :) ja det glittrar ännu mer i verkligheten :D

2010-12-02 @ 20:19:36
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0