Gaaah!

Jag börjar utveckla ett hat mot att läsa tråkiga akademiska texter, särskilt när de handlar om matematik. Och är skrivna på engelska! Usch och fy och blä, jag vill inte :P Vi har hur mycket som helst att läsa till nästa seminarie.. Och det är ju inte direkt så att man bara har tid att läsa, nej, det ska vara föreläsningar och träff med studiegrupp och formulering av frågor och reflektioner innan också. Vilket innebär att jag har typ imorgon på mig att läsa 230 sidor, varav 215 är på engelska. Tack för det, pedagogikmuppar! Allt känns så fruktansvärt irrelevant för min utbildning, eftersom de dessutom riktar sig mot undervisning för yngre barn och jag ska jobba på gymnasiet.. Och den här korvstoppningsmetoden alltså.. Det är ju inte mycket som fastnar direkt när man måste läsa så himla mycket! Den här gången delade vi upp några av texterna, så vi ska berätta för varandra sen. Hoppas det funkar.

Haha, ursäkta tråkinlägg, men jag är så himla irriterad! Slöseri med tid är vad det är! Punkt.

Den här dagen har, som ni kanske förstår, ägnats åt skola, skola och skola. Kul. Hann med att köpa två knäppa glassorter på vägen hem också. Kaktus/citronsorbet och choklad/chili. Konstiga, men ganska goda på sitt sätt. Dock skulle jag ha haft något neutralt till, typ vanilj. Inga nya favoriter direkt, men kul att prova, man måste ju vara lite wild and crazy ibland ;)

Nu ska jag nässpraya så jag kan andas och så ska jag gå och lägga mig och kolla på något roligt. Ska upp riktigt tidigt imorgon för att repa kl 8, det var den enda tiden som alla kunde.. Men det är väl säkert bra, då har jag mycket tid på mig att läsa under resten av dagen.. Suck.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jobbigt med täppt näsa!



svar: Man behöver avbrotten med. Det är superlätt. Jag ser OTH, DH och Veronica Mars... lite olika :) Vad ser du?



Det ska bli väldigt roligt. Nu har PH-Jackie fått sparken dock.. men en kompis till mig tar hennes plats så det blir ännu roligare :)

2010-02-02 @ 07:54:59
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hej min gumma!

men du får ta nässpray oftare, det gör jag....

en kort period är ingen fara ju :O



Å jag förstår att du blir rätt trött på att läsa när du gjort det hela dagarna redan..plugg plugg å plugg.



Jag fattar inte, men du är verkligen jätte duktig!

Ikea ja- inom två månader ska jag dit =) Å TRÄFFA DIG=)

Pözz

2010-02-02 @ 11:32:29
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0