Universitetets årshögtid och underbart mms!

Igår var jag inne i staden och musicerade hela dagen med skolans kör och senare med en liten del av den. Universitetets årshögtid skulle firas och alla var klädda i långklänning eller finkostym. Riktigt tjusiga! Hade dock ingen kamera med mig, lite synd.. Dagen bestod väldigt mycket av väntan.. Och tysta skulle vi minsann vara också. Men det gick bra att sjunga i alla fall, trots min halvkrassliga röst. På kvällen skulle vi sjunga på banketten (ni hör ju vad fint det låter :P) och fick vänta i en hel evighet.. Vi skulle egentligen ha sjungit halv tio, men det blev en hel timme försenat, drygt! Och inga mackor fick vi, trots att vi hade fått veta innan att vi skulle få det. Äcklig budgetchoklad fick vi dock, det fanns hur mycket som helst!

Under dagen fick jag ett fantastiskt mms från Maria, är det någon som verkligen känner mig och vet vad jag uppskattar så är det hon :D Vi brukar även skicka bilder på lustiga frisyrer och klädval till varandra ;)


För en som kan läsa noter, och särskilt är inbiten musiknörd som jag, är det där väldigt roligt! Jag visade för några körkollegor igår, de tyckte också att det var pinsamt dåligt! Hahaha. Den här gången är det visserligen ingen konstig tonart och noterna ser ju någorlunda okej ut. Men notvärdena går ju inte ihop för fem öre i första och sista takten. Gaah, så himla dåligt. Återigen, kolla med någon som kan innan ni publicerar sådana där grejer tack! Det värsta är att det ser ut som de har använt ett riktigt notprogram, men jag är helt övertygad om att ett sådant skulle protestera mot det där :P

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha förstår du stör dig på såna fel.... =/



kul du ville vara med skall snart avslöja vem som vann =)

2010-02-07 @ 20:26:03
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Maria

Kul att jag kan uppmuntra lite =) Ibland undrar man ju hur dom tänker, har dom inte råd att fråga någon som kan noter? Eller, finns det inte någon på hela Telia som kan noter?

2010-02-07 @ 20:26:54
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: ☆ Josefin Bellini ☆

Hej! Superfin blogg du har.



Jag skulle vara jätte tacksam om du ville gå in på min blogg och kommentera min senaste teckning. Jag vill ha så mycket kritik jag bara kan få om den. På så vis kommer jag utvecklas..



Ha en bra kväll!!!

/Josefin

2010-02-07 @ 21:15:07
URL: http://minibellini.blogg.se/
Postat av: maygol

wtf :S Hahaha fyfan vad kasst Telia! XD



Sv: Jag, jag mådde piss över det hela dagen. Huvva! Ja det där om att drömma att man är arg är också jobbigt, man vill skrika på någon men det går inte etc. Frustrerande as hell!

2010-02-08 @ 13:43:32
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0