Osugen!

Fy vilken lång dag.. Jag är så himla osugen på att läsa pedagogik, särskilt eftersom det vi läser nu inte har någon relevans för min utbildning. Jag ska bli musiklärare, jag ska liksom inte undervisa i matte! Gaah. Blir galen! Plus att det är så himla mycket att läsa. Och jag läser ändå ganska snabbt. Stackars de som har svårt för att läsa, det måste ju vara döden för dem!

Jag och Emma spenderade drygt en timme på biblioteket och letade kurslitteratur och kopierade. Känns ju ganska ovärt att köpa en bok som man ska läsa 15-30 sidor i.. Det var sjukt varmt i kopieringsrummet, höll på att svettas ihjäl. Verkligen ingen luft någonstans! Men nu har vi nästan alla texter iaf, bara några få som fattas, men det är ett senare problem..

Jag är en sån som gärna vill se vad jag har gjort. Så nu har jag prickat för vilka texter jag har och på andra sidan prickar jag av när jag har läst dem. Då känns det bättre av någon anledning. Tror inte det blir någon mer läsning ikväll dock, någon måtta för det ju vara!

Föreläsningarna var faktiskt bra båda två, men det är ju så himla långtråkigt att sitta stilla så länge! Man blir ju hur trött som helst. Kom på mig själv med att sitta och göra en liten fläta i håret skaka på benen och grejer efter ett tag, haha.

Imorgon ska jag vara hemma nästan hela dagen. Med undantag för kör. Och kanske lite träning, det vore ju skönt att hinna med.

Usch, världens tråkigaste inlägg antagligen.. Men jag är så less just nu. Har förstås mensvärk också till råga på allt. Så jag fick faktiskt köpa choklad. Annars ska jag hålla mig borta från sånt är tanken..

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaha, ska ni två sjunga i år? Vad kul! :)

Ska se lite. Jag och mamma kanske skulle åka till Göteborg då och ska se lite hur pengafronten är efter tävlingar och så :)

Men ksulle vara jättekul!

2010-01-20 @ 22:39:33
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Julianeli

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-12-17 @ 17:43:03
URL: http://julianeli.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0