Otursdag

Nu är det minsann både städat och diskat här. Och julen är bortstädad, skönt! Men det tog inte många minuter, hade inte så värst mycket framme. Däremot har det inte gått så bra för mig idag. Innan jag skulle diska så ställde jag in lite porslin i skåpen, bland annat en mugg. När jag öppnade skåpet nästa gång så valde den att flyga ut hux flux och bara gå sönder mitt framför ögonen på mig. Hur ofta händer sånt? Dessutom skulle jag ta fram två lampor som vi brukar ha i fönstret i vardagsrummet, för det blev så tomt när alla julsaker var borta. Tror ni inte att den vickar och går i kras också? Vi hade visserligen fått den gratis, men det är ändå tråkigt..

Nu kan man ju tro att oturen tar slut där, men nejdå. När jag skulle koka ris så lyckades jag sätta på fel platta (om jag någon gång sätter på fel platta brukar det vara tvärtom, att jag sätter på den jag skulle använda nu) där det stod en tom kastrull. Upptäckte det efter några minuter och eftersom våran spis är supersnabb så hade den blivit jättehet. Och när jag skulle ta bort den från plattan så kom det en liten eldflamma från ingenstans, skitläskigt! Det måste väl ha varit olja eller något på plattan, sådär kan det väl inte bli annars? Tur att det inte blev värre än så i alla fall!

Imorgon börjar pedagogiken. Och vi kommer ha en inneboende hela veckan antagligen. Emma kommer hit, så det blir trevligt :) Hon har inte råd att köpa pendlarkort innan studiemedlet kommer och eftersom det är så dyrt att åka tåg så får hon låna våran soffa. Men då hinner vi ägna oss massor åt SMASK, så det är ju perfekt!

Oj, vad långt det blev. Jag ska nog faktiskt gå och lägga mig nu. Det blir nog lite läsning innan jag somnar dock. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: irmaa

häääärligt :)

jag ska också testa på boxning också hade jag tänkt :) tränat det lite tidigare kändes bra :)

2010-01-17 @ 23:36:23
URL: http://4mypeople.blogg.se/
Postat av: kickan34

oh shit med eldflamman där !! :O



mh inte kul när saker går sönder.



Hopaps du får en bättre dag snart ! :) Kramar

2010-01-18 @ 00:02:54
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0