Pluggsöndag

Tänkte att jag skulle vara lite effektiv och plugga en del idag, så hinner jag gå på stan en sväng imorgon. Ska få lön från skolan och måste in till ett Nordeakontor eftersom jag har fått ett utbetalningskort. Himla krångel bara för att jag har en annan bank..

Såhär ser det ut när jag sitter och pluggar i köket idag:

Jag använder allt förutom klädvårdsrullen, haha. Vattnet piggar upp bra, hehe. Eller så är jag bara törstig. Man kanske kan tro att det är just mentos där det står så, men nix, det är mitt pennfodral! Inget godis för mig.


Det färgade i tidningen är små klisterlappar. Känns bättre än överstrykningspenna tycker jag. Och för mig går det sjukt mycket bättre att läsa om det är lite bilder och färgklickar här och där. Vet inte varför, men en svart text på vitt papper (eller ännu värre på en datorskärm) är så himla tråkig att titta på!

Jag är verkligen ingen pluggexpert, men några tips har jag:
Dela upp texten, i det här fallet var det lätt då det handlade om flera artiklar på ca 5 sidor vardera. Men jag skrev upp sidorna och så kunde jag kryssa för när jag hade läst klart. För mig handlar det om att se vad jag har gjort.
Sen är förstås färgen viktig! Det är klart att det blir roligare att titta på ett papper med lite färg! Särskilt för mig som är konstnärlig och kreativ, jag vill ju att det ska vara estetiskt tilltalande!
Anteckna är bra har jag hört, dock är jag väldigt dålig på det. Men nu skrev jag faktiskt upp några funderingar som dök upp under tiden. Det är en viktig del i våra seminarier just nu, men det är säkert bra att göra annars också, haha :P
Och icke att förglömma: ta pauser! Gör något helt annat, helst roligt, under tiden. Men diska funkar väl också förstås.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Oj så ambitiöst :)

2010-01-24 @ 16:24:52
URL: http://principessan.se
Postat av: Sofia

Är djuuupt imponerad! Du kan ha en aktiv blogg OCH plugga ordentligt samtidigt hahah!

Superbra tips föresten. Vart kan man få tag på sånna där färgglada lappar?

Pauserna är typ det bästa med att plugga, bara man återgår till pluggeriet sen bara

2010-01-24 @ 17:45:10
URL: http://sofiakiller.blogg.se/
Postat av: Maria

ååh, mentosfodral från cypern=) eller om det var arlanda? gott var det iaf!

2010-01-24 @ 21:48:13
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: m

Vars har du fått tag på klisterlapparna? Jag hatar att skriva/markera i kursböcker så det där verkar ju svinbra!



Gíllar fodralet! :D



Bra tips förresten, jag suger verkligen på att plugga nuförtiden! Konstigt att jag var så duktig förr i tiden... Min hjärna håller på att brytas ner tror jag :O



Sv:Haha, inte riktigt bajs bakom spisen, men typ mat som lyckats hamna där, och en och annan silverfisk - HUVVA!

2010-01-25 @ 07:55:51
URL: http://lastchancedance.blogg.se/
Postat av: Josefine- Foto-Tankar & Känslor

Sv:

Hej..förstår..men det blir säkert bra...du verkr vara ändå en rätt framåt tjej, bra!



Jo ang tatu....samma här...man vet ju inte om man tröttnar /ledsnar.



Ja, usch för grubbleri.!



KRAM



2010-01-26 @ 01:37:12
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0