Trött på skiten

Fy vad trött jag är idag, har precis sovit i två timmar. Jag känner mig helt slut efter den här veckan, bara 19 kvar nu av den här skiten, heh.. Pedagogik är inte min grej alltså.. Vi hade seminarium i nästan tre timmar på förmiddagen. Både jag och Emma tyckte att det var skitjobbigt. Alla andra (iaf nästan alla 22) diskuterade och argumenterade hejvilt som om det var det enklaste i världen. Jag sa knappt ett ord. Det gick knappt få en syl i vädret. Och när man knappt har någon koll på ämnet, när alla begrepp och forskare i ämnet är nya, så är då inte jag den som kastar mig in i en diskussion i en sån stor grupp. Just nu känns allt så himla irrelevant för min utbildning. Varför ska jag lära mig hur barn lär sig läsa, skriva och räkna när jag ska undervisa i musik, på högstadiet och gymnasiet!? Jag har svårt att tro att det är någon problematik jag kommer möta ofta.. Vi träffades i studiegruppen innan, där var vi bara 5 och jag hade inga som helst problem att prata. Men så fort det blir en större grupp känner jag bara att jag inte har något att komma med, särskilt inte när man tvingas referera till texter hela tiden. Måste ha belägg för det man säger. Jag tycker en massa, men det kändes inte riktigt okej att bara tycka.

Dessutom är de andra vana att jobba på det här sättet, trycka in massa text, gå på föreläsningar och diskutera på seminarier. Jag är inte det, vi jobbar inte så. Jag vet om att jag är smart och kan massor, men idag kände jag mig mest bara dum i huvudet faktiskt.. Det kanske är nyttigt att känna på det visserligen, men roligt är det då verkligen inte!

Kommentarer
Postat av: V E N D E L A

grattis! du är en av de fem finalisterna i min veckans blogg-tävling! du kan samla röster hur du vill! :)

avslutas 26 januari! :D

2010-01-22 @ 23:54:44
URL: http://theela.blogg.se/
Postat av: Josefine- Foto-Tankar & Känslor

Jag förstår dig och det du skriver, verkligen.

Man måste ju precis som du skriver ha något "vettigt" att säga då med.

Men du klarar iallafall av kursen ska du se- trotts att den är rätt ovärd..



Då är vi två som inte vågar tatu... henne vill jag med prova någon gång och då kanske vänja mig lite vid "tanken" om att det skulle kunna vara en riktig.



tack för att du finns..grubblar bara på allt som hänt, men ingen fara!



KRAMAR

2010-01-24 @ 01:53:10
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0