Barndomsminnen

Tittade precis in hos en av mina favoritbloggare, nämligen Josefine som skrev om vilda barndomsminnen i inlägget jag länkar till. Hon ville att vi läsare också skulle berätta något och eftersom jag redan skrev det här i en kommentar till henne så tänkte jag att jag kunde återanvända det med tanke på min bloggtorka ;)

De flesta knäppa grejer som jag hade för mig som liten var med min granne Cecilia, vi har känt varandra sen jag var 5 och hon 6, snart 20 år med andra ord. Och vi har fortfarande så roligt när vi träffas :) En kväll när vi var kanske 8-9 eller nåt så spöregnade det för fullt. Men då fick vi den briljanta idén att ta på oss alla regnkläder och gå till skogen. Där fanns en ganska brant stig som förstås var helt lerig. Där lekte vi typ fångarna på fortet och drog oss upp med hjälp av grenar och grejer. Och förstås ramlade vi i leran ett par gånger.. Till slut blev själva leran det roliga och vi smetade in oss totalt i den, hahaha. Till slut blev det ju förstås dags att gå hem, men vi kunde ju inte gå hem helt leriga. Så för att dölja detta gick vi till pulkabacken i närheten. Och eftersom det var sommar var det ju helt blött i gräset, så vi rullade nerför backen och vips så var vi rena igen ;)

Kan tänka mig att vi är ungefär i den åldern på den här tjusiga bilden :) Nii får jättegärna berätta om era knäppa barndomsminnen också, skulle vara kul att läsa! Och på tal om knäppa saker. I glassburken som Cecilia håller i bodde en jättestor och äcklig larv som vi hade tillfångatagit. Vi tejpade fast nåt slags nät för att den inte skulle smita, men nästa dag hade den minsann tagit sig ut ändå och vi förstod inte alls hur det hade gått till!

Kommentarer
Postat av: Cicce

va heter stilen som du har på dina bokstäver ? :p

2010-07-31 @ 16:04:54
URL: http://ciccemoberg.blogg.se/
Postat av: madde :)

gud vilken gosig bild! :)

2010-07-31 @ 16:56:43
URL: http://madeleinandrea.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Svar: Jag ska banne mig tjata på mamma att vi ska dit snarast.

Det är lugnt, jag tycker det är jätte roligt att du lånade iden om barndomsminnen!

Måste läsa det nu=)

2010-08-01 @ 03:36:50
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Tack älskade Malin för dina fina ord om mig och länken ♥

Ni är så söta så på bilden, men ja hur kom den larven ut tro?=)

Jag måste hem till styvfar och kika igenon gamla bilder och lägga upp här på bloggen.



Kramar

2010-08-01 @ 03:41:06
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0