Den vidriga bussfärden

Bussfärden hem från shoppingturen i Marieberg började inte särskilt bra. Fick stå ute i kylan och vänta i 15-20 min eftersom bussen var sen. Sådär kul. Men det funkade. Värre var det när jag kom till stan och skulle byta buss. Såg nästa buss åka förbi när vi skulle svänga in till busshållplatsen, de stannar inte på samma ställe, så jag var tvungen att gå en bit mellan, så jag tänkte att jag tar väl nästa buss om 20 min. Gick en liten sväng på stan och när jag kom fram till rätt busshållplats stod det att min buss skulle komma om 1 min, härligt tänkte jag! Men en kvart gick och ingen buss kom. Till slut försvann den helt från listan som visar vilka bussar som ska komma. Så jag gick in och väntade och spanade efter bussen. Efter en halvtimme eller så dök den upp i listan igen, så jag gick ut. Men kom det någon buss? Nej. Inte på ytterligare en kvart eller nåt. Och det var så svinigt kallt, vet inte om jag har varit så stelfrusen förut. Eller jo, när jag har åkt slalom har jag blivit riktigt kall, men då rör man ju på sig i alla fall.

Och eftersom det skulle ha gått 3 bussar under den timmen som jag fick vänta så var det ju folk därefter när bussen väl kom.. Jag lyckades komma in rätt tidigt och få en sittplats, men det var nästan lika kallt i bussen som ute, så när jag kom hem var jag helt iskall. Ställde mig i duschen med kläderna på, haha. Fast jag spolade bara vatten på fötterna för att de skulle tina upp. Sen åt jag middag och drack te till. Det har jag nog aldrig gjort förut. Men det funkade helt okej och framför allt blev jag lite varmare iaf. Sen skyndade jag iväg till vattengympan och tränade bort mina aggressioner ;P En bussfärd som normalt ska ta max 1 timme med båda bussarna tog nu 2,5 timme. Så jag kom hem typ 18.30 istället för 17. Lagom sur och iskall.

Men nu efter träningen och efterföljande glögg och pepparkakor är jag glad pch varm igen, som tur är ;) Nu är det snart läggdags här, imorgon har jag faktiskt lektioner, hör och häpna ;) Fast inte förrän sent, så jag kan få sova längre än till 7 iaf.

Köpte några doftvärmeljus på IKEA också. Fanns med pepparkaksdoft, men de var lite läskiga tyckte jag. Äpple/kanel blev det istället :)



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har kvarg med 0,3 % fett. Nu testade jag att krydda den med kanel och ingefära, men fyy vad äckligt! Hade ingen saft hemma.

2010-11-30 @ 07:31:56
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag har dille på allt som luktar jul just nu så pepparkaksljus kanske vore nåt för mig =)

2010-11-30 @ 07:37:11
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Marcela

Mmmm dom luktar underbart!!!

Jag har blivit tokig i Ikeas doftljus!

2010-11-30 @ 09:48:49
Postat av: Hanna

Åh, doftljus är väl det bästa! Mumma :)

sv. Jadu, jag får se vad jag passar bäst i sedan.. Hoppas på den vita dock :)

Bussarna här är också helt värdelösa! Så mycket snö att västtrafik bara jobbar sig.. Man vill ju inte behöva räkna med att vara en timma sen, jättejobbigt! Stackarn som behövde frysa, usch!



Jag följer jättegärna på bloglovin! Gillar din blogg också ju :) Lägger till dig nu, snyggo!

2010-11-30 @ 10:06:30
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: tess

de luktar så jäkla gott =) lite juldoft i de oxå tycker jag!

2010-11-30 @ 10:59:21
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha läskig, hur då?=)



javisst var de fina mina pepparkakor :) god är dem med, för goda haha

2010-11-30 @ 19:01:08
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

sv. Haha, när man väl börjat tända ljus är det svårt att sluta. Blir så mycket mysigare än lampor nu i vintermörkret. Jaa, för visst är det vinter imorgon? Galet att hösten bara flugit förbi!

Nej, bussarna får allt skärpa sig. Inte kul, inte kul..

Grymt, nu ska vi ha hårdkoll på varann ;) Läskigt men sant: I watch you!

Ha mysigaste kvällen goding :)

2010-11-30 @ 19:47:02
URL: http://dearhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0