Effektiv lördag

Det var längesen jag gjorde så mycket vettigt på en lördag som jag gjorde igår. Först var jag ju och tränade, var på gymmet i 1,5 timme minst! Sen ringde Adrijana och frågade om jag ville hänga med på bondmarknad i stan och det ville jag förstås. Vädret var verkligen inget att hurra för, blåsigt och kallt och lite regnigt och grått.. Men det var rätt mysigt ändå. Köpte fina grönsaker, frukt, svamp och tranbär direkt från bönderna. Billigt, bra och så himla gott!

Sen kunde vi inte låta bli att slinka in på Stadium när vi ändå var i närheten. Och jag kom minsann hem med ett par Reebok EasyTone efter att ha provat några olika modeller och gått runt i typ en halvtimme. Dock blev det inte den modellen som jag hade tittat mest på, för den satt inte alls lika bra på foten som den jag köpte. Och när det gäller gympaskor så går faktiskt passformen före utseendet :P De är min belöning för att jag har nått mitt första delmål, eller ja, väldigt snart iaf, har 1 hg kvar ;) Så i skrivande stund har jag gått ner 6 kg sen jag började 2 aug :) Heja mig! Hur jag gör? Jag väger allt jag äter och räknar kalorier och får äta max 1500 per dag. Men med mer grönsaker och mindre pasta, ris, bröd och sånt så är det inga problem att hamna på under 1500 kcal tycker jag, jag går inte runt och är hungrig direkt. Skriver in allt på viktpejl.se, en gratissida. Det hjälper mig massor att se hur mycket jag har ätit! Sen tränar jag förstås också :)

Här är de jag köpte, fast de är vita där de är som ljusast, fattar inte varför de ser ljusblå ut här. Kostade 1199, så de borde ju vara snäppet bättre än de svarta som kostar 999. Men med Stadiumkort fick jag 200 kr rabatt (gällde bara just den här modellen), så det blev ju samma pris :) Känns ännu bättre när man får lite rabatt tycker jag ;D Ska gå med dem inne ett tag först, det brukar kännas säkrast så.

(Klicka på bilden för att komma till skorna på stadium.se)

Som om det inte var nog så ställde jag mig och gjorde massa köttfärsbiffar igår. Gjorde efter ett vanligt grundrecept, men hade lite morötter och oregano i också. Så himla gott! Särskilt med rotfrukter i ugn och smörstekta trattkantareller till. Älskar god mat!

Men sen fick jag ge mig ;P Vi tittade på film sen på kvällen. Robin Hood blev det, tyckte att den var helt okej, men inte mer än så.

Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

Är det någon större skillnad på dessa och de svarta?



SV: ja jag funderar på två vilodagar.. och isf blir det tisdagen och söndagen

2010-09-26 @ 22:14:49
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0