Störd helg

Hahaha, vilken konstig helg jag har haft! Igår var vi tre tjejer från skolan som hoppade in i en kör och hjälpte till med alt- och tenorstämman. Stället vi sjöng på låg jättelångt inne i skogen typ. Dessutom var det knappt några som kom och lyssnade trots inhyrd kör, lite tråkigt. Vi hade såklart snygga kåpor på oss i fel storlekar, men vi hade ju mycket att skratta åt då i alla fall :)

Sanna Maria och Emma. Och mig känner ni nog igen ;) Hahaha, min var så sjukt bredaxlad med feta axelvaddar i :D (Varför fotar så många med så konstiga proportioner? Varför skulle jag vilja ha med taket och inte våra ben liksom? :P)


Efter vi hade sjungit några konstiga arr och dessutom två afrikanska låtar (och dansat, med rörelser som vi förväntades kunna på en gång, haha) så var det ett lotteri. Jag hade inga kontanter alls, så jag kunde inte köpa några lotter. Men då tyckte prästen att jag absolut måste få lotter, så han köpte två åt mig, haha. Det var fem nummer på varje och nummer upp till några hundra åtminstone. Och tror ni inte jag lyckas vinna? Fyra gånger dessutom, hahaha. Jag skämdes! Tur att jag inte var ensam om att vinna många gånger! Det var som tur var inte så dyra vinster (lotterna kostade en femma), men ändå! Jag kom hem med en fin ljuslykta, presentsnöre, lite godis och en väggkalender. Ja, som sagt, jätteknäppt allting, men vi hade väldigt roligt! Och det knäppaste av allt! Han som fick välja vinst först, en gammal gubbe, valde en burk med persikor, haha! :D Det fanns liksom en Paradisask som för mig hade varit ett givet val :P

Idag har jag repat några timmar till en avslutningskonsert som jag ska vara med på, sen blev det lite matshopping på Willys och slutligen uppsatskommenterande med Emma i hennes nya lägenhet :) Jättekul att hon bor nära igen, nu är det bara någon minut på cykel bort, istället för 10 mil! Lyxigt!



Kommentarer
Postat av: Maria

Haha förlåt men vad fula ni var =) Allting låter ganska knepigt faktiskt! Mysigt att ha Emma på gångavstånd igen. puss

2011-12-05 @ 09:14:43
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Söta ni är haha=)



Vilken tur du hade, kul =)

2011-12-05 @ 18:57:26
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: EmmaLotta Larsson

HAHAHAHAHA!! Så ful bild. Men ganska kul var det...

2011-12-14 @ 22:31:45
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0