Recension av melodifestivalen 12/2

Öppningsnumret Alltså. Först kvinnoförnedrande och sen bara stört. Skulle det vara roligt? Jag satt bara och rynkade pannan kände jag :P Lite kul att de drev med förra veckans namnfel dock :P

Christer Sjögren Djingis Khan. Hahaha. Älskar hans djupa stämma, synd bara att jag inte kan ta karln seriöst :P

Brolle
Svängig och glad låt, gillar den. Även om jag inte är så förtjust i hans Elvis-imitation så är det bra. Snyggt scenljus! Och woho, en schlagertriol! Det är ju aldrig fel, haha :D

Loreen
Versen, nja. Men refrängen är rätt snygg. Hon låter bäst när hon tar i tycker jag. Minns henne inte särskilt tydligt från när hon var med i Idol. Men jag minns iaf att hon kunde sjunga.

Babsan
Haha, känns väldigt seriöst, eller hur? Babsan är ju rätt charmig, men det låter verkligen inte bra. Halvfalskt rakt igenom. Och läskigt kort klänning :P Men en höjning ger den lite pluspoäng iaf, det är ju ändå schlager-aktigt:P

Elisabeth Andreassen
Av någon anledning tänker jag på Gabriellas sång från Så som i himmelen. Egentligen är den inte alls lik.. Jag hade verkligen väntat mig något helt annat från henne faktiskt, nåt hurtigare. Så det här var mest tråkigt. En typisk sån låt som är med varje år, hade lika gärna kunnat vara typ Sonja Aldén eller Sanna Nielssen eller nån...

Sanna Nielssen
Typisk schlager-G:sonlåt. Inte särskilt spännande, jag kan den typ redan. Var lite nervös att människan skulle snubbla hela tiden! Men sjunga kan hon ju. Och det är schlagertrioler så det står härliga till i låten, så det lär ju gå hem :P

The Moniker
Lite Beatles, lite Dileva. Han har ju verkligen personlighet den mannen. Och låten var faktiskt riktigt bra, blev glad av den :) Trallvänlig och han sjunger riktigt bra! En favorit tror jag bestämt.

Anniela
Kvällens enda riktigt urdåliga bidrag. Skönt att jag fick skämmas lite ikväll också, började nästan bli orolig :P Töntigt på svenska och hon sjunger dessutom riktigt dåligt. Särskilt i versen, det låter ju verkligen illa! Pinsamt dåligt på alla sett och vis.

Christian Walz
Helt klart min favoritlåt ikväll! Tycker däremot inte att han sjöng bra, falsetten var ju inte snygg alls. Hade gjort sig bättre om någon annan hade sjungit. Snygg låt hursomhelst. Och snyggt med stråket. I like.

Pausunderhållningen
Måste Richard sjunga i varje program eller? Han kan ju inte..
Christer Sjögren som angrogyn köper jag inte. Hans stämma är lite väl manlig för det. Däremot var det rätt bra. Kul att han sjunger nästan en oktav under Bowie också. Hahaha, slutet var definitivt bäst! Han måste ju ha med en riktig baston!

Resultatet
Inte alls oväntat. Lite tråkigt just därför.

Kommentarer
Postat av: tess

jag tittade inte på melodifestivalen så kan inte uttala mej om det tyvärr :P



sv. hehe nejdå, helt tondöv är jag nog inte, men jag kan verkligen inte sjunga fint :P

2011-02-12 @ 21:34:36
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Maria

Brolles låt är en vinnarlåt, gillar den skarpt!

Sannas låt ville jag gilla för jag gillar henne - men jag fastnade inte riktigt för den.. Däremot nynnar jag den.

Elisabeths låt hade jag hört skulle vara jättebra men det vet jag inte om jag tyckte - däremot är det min gamla chef som är en av upphovsmännen..

The Moniker var härlig - :)

2011-02-12 @ 21:50:44
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

jag kommenterar inte detta då jag avskyr melodifestivalen! haha :)



men som svar till dig: 2 converse är ju asbra, jag har också svarta och gröna :D + vinröda, vita, bruna, rosa och snart röda då :D

den där beställningen är från ellos, 40% rabatt :)

2011-02-12 @ 23:11:14
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tyckte faktikst att de flesta låtarna var helt okej :)

sv. Åh, vecka tio är ju jättesent! De flesta har väl vecka åtta antar jag, fast vi är tidiga :) Skönt med ledighet nu iaf :)

Långpromenad - underbart! Jag tog också en sådan igår. Blev dryga milen, känns så skönt efteråt :)

2011-02-13 @ 11:18:06
URL: http://dearhanna.blogg.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Brolle är för söt =)

en dröm prins =)



Hur har bästaste Malin haft det idag på alla hjärtans dag? STOR KRAM TILL DIG! ♥

2011-02-14 @ 20:37:55
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0