Recension av melodifestivalen 5/2

Ursäkta min bloggfrånvaro. Känner inte att jag har så mycket vettigt att blogga om för tillfället.. Maria efterlyste en recension av melodifestivalen och jag gillar ju att tycka, så här kommer den ;)

Dilba Det kanske finns en anledning till att man inte har hört nåt om henne sen hon sjöng I'm sorry för 15 år sen eller vad det var. Den var jättefin, men Try again var ju  bara tråkig, hennes röst var kanske hur mesig som helst och det såg ut som hon mimade. Ingen bra kombo :P

Swingfly
Tyckte det var roligt att Christoffer Hiding från Idol för nåt år sen sjöng refrängen, kände igen honom direkt :) Jag och rap går inte riktigt ihop, men låten var svängig och refrängen helt okej, så varför inte?

Jenny Silver
Tyckte det lät som Abba ibland, i en något uppdaterad version. En av låtarna jag minns från gårdagen, så den gjorde ju sitt jobb; dvs fastnade.

Jonas Mattson
Men hjälp. Han sjöng ju jättekasst? Inte alls bra! Kände igen en i bandet som är son till en lärare på skolan och går på en skola där jag har haft praktik :P

Le Kid
Ja, vi snor grejer från tre andra hyfsat nya låtar och sätter ihop det, då kommer ingen märka nåt, eller? Oh my god från Lily Allen, Teenage dream från Katy Perry och oh-oh-grejset var misstänkt likt Tove Styrkes Million pieces. Behöver jag kommentera kläderna och sminket?

Rasmus Viberg
Helt okej om man inte tittade på numret, haha. Fast nu minns jag inte hur låten var, så det var nog ingen hit. Och killen som spelade på gitarrcaset och tamburin spelade ju jättekonstigt? Det såg ut som han markerade helt fel. Kanske nördigt att se det, men det såg verkligen skumt ut!

Pernilla Andersson
Tyckte att det kändes väldigt Winnerbäck-aktigt. Musiken, texten och hur hon fraserade. Men i motsats till honom såg hon väldigt obekväm ut bakom den där gigantiska röda gitarren :P

Danny
Tjatigare låt får man leta länge efter. Men jag förstod att den skulle gå hem. Kanske just för att den var tjatig. Eller catchy för att vara lite snällare. Och det är väl det som gäller i sådana sammanhang; att skriva en låt som folk kommer ihåg. Inte alls otippad att han skulle gå vidare, numret var rätt bra och han sjunger ju bra, men låten var absolut inget för mig.

Pausunderhållningen och artistförhören innan var rätt roliga faktiskt :) Men Nanne Grönwall blir aldrig någon souldiva, det lät verkligen inte bra när hon sjöng I have nothing. Hennes röst är bäst när hon tar i, och det funkar ju inte riktigt i en sån låt. Hennes så kallade wailningar var ju inget att hänga i granen heller. Och hur dåligt var det inte när de sa fel namn när de skulle säga vilka det stod mellan som skulle gå till andra chansen eller åka ut? Ja, jag är kritisk. Men enligt mig består melodifestivalen oftast av en radda dåliga låtar och pinsamma nummer, haha :P

Alla bilder är från svt.se

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som att jag inte har missat nånting då =) Som vanligt! Jag har faktiskt sluppit undan och inte hört en enda låt! puss

2011-02-07 @ 09:25:24
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack för recensionen! ;)

2011-02-07 @ 19:45:14
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Helena

Vad kul att du recenserar. Jag missade tyvärr melodifestivalen i helgen..

2011-02-09 @ 11:24:00
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: EmmaPQ

Ja, herre min je!

Nanne som souldiva, hallå? Hur kunde jag glömma ta upp det i min recension? Det var ju verkligen katastrof...

2011-02-09 @ 23:23:24
URL: http://emmapq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0