Dag 04 – Det här är viktigt för mig

Såklart är min familj, mina vänner och musik jätteviktigt för mig, men eftersom det gäller de allra flesta så tänkte jag skriva om något som kanske är lite ovanligare.

För mig är det väldigt viktigt att människor känner sig sedda och får en chans att visa att de kan. Det hör förstås ihop med min lärarroll, men det är faktiskt något som har varit viktigt för mig så länge jag kan minnas. Jag har alltid velat att alla ska få ta plats och känna att de betyder något för någon eller hur man ska uttrycka det. Jag vill inte att någon ska vara utanför. Jag är självklart inte bästis med alla för den sakens skull, men jag tror ändå att jag är ganska bra på att se människor och acceptera dem som de är och kanske i viss mån lyfta fram dem som behöver det lite extra.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du ÄR bra på att se människor! Jag kommer aldrig glömma när du helt utan förvarning gav mig en kram på skolan för du tyckte att jag behövde det då, och det var precis vad jag behövde!

2011-01-05 @ 22:22:44
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: tess

Du verkar vara en fin människa inside and out =)

2011-01-06 @ 20:20:35
URL: http://latess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0