Dag 07 – Min bästa vän

Hm. Alltid svårt det där att välja en bästa vän, man vill ju liksom inte sätta någon utanför. Men jag har faktiskt flera! Så därför tänker jag skriva om mina tre bästa vänner istället :)

Cecilia, min fina barndomsvän som jag har känt i snart 20 år, helt galet. Min familj flyttade när jag var 5 och Cecilia var en av ungarna som stod och tittade nyfiket på oss när vi flyttade in, haha. Vi växte upp på samma gata och jag har nog alltid sett henne som lite av en storasyster, vi bodde i princip hos varandra när vi var små. Fick vi ingen glass hos mig var det bara att gå till hennes föräldrar och fråga istället. Eller varför inte äta glass på båda ställena? Vi kan inte ses sådär överdrivet ofta nu eftersom vi bor i olika städer, men när vi väl ses känns det alltid som det var igår, så himla skönt med en sån vän! Vi har hittat på diverse knäppa saker och har alltid så roligt när vi ses :)



Maria kom och satte sig bredvid mig första skoldagen på folkis i Motala och vi fann varandra väldigt snabbt. Ju mer vi pratade desto fler likheter hittade vi, nästan läskigt hur lika vi är. Men det är skönt att ha någon som alltid förstår en, oavsett vad det är. Vi kan prata om allt och har också väldigt roligt tillsammans. Vi har massa internskämt för oss och gillar att smygfota folk med knäppa frisyrer eller outfits eller så. Och såklart mms:a varandra dessa bilder eftersom vi bor alldeles för långt ifrån varandra. Trots att vi faktiskt inte har känt varandra i mer än 4,5 år så känns det som vi alltid har känt varandra eftersom vi har så mycket gemensamt. Vi är för övrigt väldigt bra på att ljuga ihop knäppa historier och prata svengelska, eller hur Maria? ;)



Emma träffade jag också på folkis, men det var nog först när vi började på musikhögskolan som vi började umgås ordentligt. Numera umgås vi nästan jämt när vi är på skolan :) Och ses vi inte så hörs vi ändå, vi sms:ar varandra som galningar, minst hälften av mina sms i inkorgen är nog från Emma. Hon har dock också den dåliga smaken att inte bo i samma stad som mig, haha. Men närmare iaf, så vi ses rätt ofta ändå, vi går ju i samma klass :) Vissa i klassen påstår att de aldrig ser oss utan varandra, men riktigt så illa är det ändå inte, haha. Vi har många fina samarbeten både bakom och framför oss. Tre smasklåtar hittills och en till på väg, inte illa pinkat!


Kommentarer
Postat av: tess

jag har oxå flera bästa vänner =) varöfr välja en när man kan ha flera? :)

2011-01-08 @ 20:59:29
URL: http://latess.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag instämmer tillfullo! Swinglish is the shit and Jag är pretty goood på att ljuga ihop storys, Du too! Kommer aldrig glömma när jag ljög om Omar med fesen hos polisen!

Det är himla synd att vi bor så långt ifrån varandra, tur att det finns internet och telefon! Galet egentligen att vi inte käns varandra så länge, ännu mer galet att vi stack till Cypern bara sådär!

Puss på dig min fina vän!

2011-01-09 @ 10:49:41
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor]

Underbart att läsa!

De har värdens bästa vän i dig:)

2011-01-12 @ 22:48:35
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Exakt precis just så! Det är underbart att varje gång vi ses så känns det som det lika gärna kunde ha varit igår vi sågs senast. Det är riktig vänskap :)

Jag har nog alltid sett oss lite som syskon, min lillasyster :)

Kramar!

2011-01-13 @ 18:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0