Nygammal klänning

Nu har jag äntligen fixat till klänningen som jag köpte i våras, men tyckte var lite för kort. Nu känns den nästan som ny :) Jag började med att sprätta upp fållen och lyckades få till några extra centimeter där. Plus att jag sydde på spets som jag lindade två varv runt, i olika höjder. Det blev riktigt bra! Passade på att fixa till några linnen med för låna axelband när jag ändå var igång med symaskinen :)

Såhär blev klänningen iaf. Före och efter. Tyvärr är det svårt att fota i en vinkel så man ser hur kort den verkligen är, kan väl säga att den inte skulle täcka rumpan särskilt bra om jag böjde mig framåt. Eftersom den är så vid kändes den för kort, iaf på mig som är så lång. Den blev nog ungefär 5 cm längre, men det gjorde stor skillnad, så nu kommer jag kunna använda den utan att känna mig obekväm ;)



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad snygg den blev!!

Önskar jag kunde vara så kreativ ibland :)



Du har ju så jäkla snygga ben oxå!! :)

2011-07-14 @ 20:33:19
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad bra det blev! Bättre längd sådär =) puss

2011-07-15 @ 07:35:01
URL: http://lifebymary.blogspot.com
Postat av: tess

Det blev ju skitsnyggt! Gud vad duktig du e =) Jag skulle oxå behöva vara så pass duktig på att sy, många klänningar är ju tokkorta på oss som är lite längre hehe

2011-07-15 @ 10:22:19
URL: http://latess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0