Morden i Midsomer

Idag har jag faktiskt varit ganska flitig ute i solen. Läst en del kurslitteratur (på engelska, tar alltid mycket längre tid än att läsa på svenska) och skrivit en uppgift med dialogfokus som ska lämnas in imorgon. Det går betydligt bättre att skriva när jag får skriva som jag brukar kan jag avslöja. Inget provocerande här inte! :P

Den här veckans uppgift skulle handla om den första personen man skrev om plus en som är raka motsatsen till den. De ska mötas på den plats man skrev om i dikten. Så jag skriver om en mobbad kille och en fisförnäm tant som träffas på ett bibliotek och pratar med varandra :P Hon har bacillskräck och tycker att han stirrar på henne och är allmänt otrevlig. Ganska roligt ändå :)

Hade tänkt se Morden i Midsomer ikväll, men jag är sugen på att bege mig ut på cykeln en sväng nu när det har svalnat lite ute. Blir nog nån sommarpratare i öronen :) Och Midsomer på svtplay lite senare. Det är verkligen sommar för mig, brukade alltid titta på det med pappa när jag bodde hemma :)

Förut idag hittade jag den här damen i cykelkorgen. Hon brukar gilla att krypa in i väskor och påsar och sånt, men cykelkorgen var ny. Ser ut som hon sitter i bur :P


Kommentarer
Postat av: Maria

Morden i Midsomer är verkligen sommar, det är lite tråkigt att det går på alla möjliga kanaler när som helst på året. Det är liksom meningen att man ska titta på det sena sommarkvällar =) Jag fattar inte varför katter alltid ska ligga i trånga utrymmen! Blev det nån cykeltur och vilken sommarpratare isåfall? puss

2011-06-28 @ 23:06:29
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0