Studieteknik?

Jag försöker plugga idag, känns inte som jag är så bra på det dock. Jag har nog klarat mig bra i skolan tack vare att jag har lätt för att lära mig, inte är det för att jag har någon vidare bra studieteknik i alla fall :P Anteckna, vad är det? Men nu måste jag anteckna lite, får bara låna den här boken i två veckor nämligen.. Vet inte riktigt vad jag ska välja ut dock, så nu har det bara blivit några bra citat som jag har fastnat för. Läser en bok om barn- och ungdomsböcker genom tiderna, allt presenteras bara jättekort, så hur vet man vad som är viktigast? Har du någon bra studieteknik?

Idag är jag jätteseg, huvudet vill inte riktigt vakna. Ska snart till barnmorskan och fixa nya p-piller. Solen skiner emellanåt, men det är så himla kallt ute, så det känns inte som någon bra idé att sitta ute och läsa. Väntar på mitt H&M-paket också. Det borde komma snart! Längtar mest efter långklänningen och flipflopsen, haha. Svammel svammel.. Jag har i alla fall sommarfina rosa naglar :P

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har inte heller nån bra studieteknik men jag skriver också ofta av citat som jag fastnar för. Snygga naglar iaf=) puss

2011-06-13 @ 18:10:52
URL: http://lifebymary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0