Idol 14 oktober 2011

Moa Håller med om att hon kanske måste ta för sig lite mer i sitt scenspråk. Jag tycker däremot inte att alla måste dansa, man kan gärna få stå stilla också, bara man menar något med det och gör det ordentligt. Bra sång i alla fall! Gillar verkligen hennes röst, hon berör mig varje gång.

Denise Lika tråkig som vanligt, men faktiskt något bättre på svenska än engelska måste jag säga. Men fortfarande ganska intetsägande röst tycker jag.

Olle Bästa han har gjort hittills enligt mig, därmed inte sagt att det var fantastiskt bra, för det var det inte. Lite övertydlig textning håller jag med om, men den typen av låtar passar honom jättebra. Snyggt med långa byxor istället för shorts också, haha :P

Linni Kässt! Så pinsamt att tappa texten och visa det så himla tydligt flera gånger. Tycker synd om henne, men det var faktiskt riktigt dåligt och nu är det dags för henne att åka hem! Det har jag tyckte hela tiden, men nu blev det extra tydligt!

Amanda P
En av mina absoluta favoritlåtar, hur vacker som helst! Och shit vad den tjejen berör mig, hon är grym! Hade önskat att hon går rakt på tonerna ibland bara, men annars var det riktigt bra! Aningens överteatraliskt som juryn säger, hon brukar sköta det snyggare och mer naturligt. Saknar att få höra hela texten dock, men det är ju formatets fel :)

Robin Kul att se en annan sida av honom! Grym låt! Lite för svår med all den texten dock, men kul att höra honom sjunga på skånska. Och slutet där han gick ifrån melodin var grymt! Fast nästa gång vill jag höra honom sjunga ordentligt, i en låt där man hör hans röst blomma ut för där är han som bäst!

Molly
Jurysarna hade ganska rätt som vanligt. Tycker inte heller att hennes röst kom fram så bra i den här låten, hon har en för stor röst för den, särskilt i jämförelse med Veronica Maggios tunna röst. Början var sådär, men på höjden kom hon fram bättre. Det var absolut inte dåligt, men inte hennes bästa heller. Tycker nog att hon ska hålla sig till att sjunga på engelska :)

André
Det bästa i låten är ju definitivt stråket! Ännu en som missar text ikväll, vad har hänt? Och whats up med hållningen? Han såg ju ut typ som en anka när han putade med rumpan sådär, haha :) 

Amanda F Känns lite forcerat när hon typ trycker fram orden och stannar mitt i, låter skumt. Och jag hör inte texten alls. Cool tolkning av låten i alla fall. Och en artist är hon absolut, ingen tvekan!

Emil Okej, jag kan inte hjälpa det, men nu åker sångpedagogen i mig fram, han spänner ju käken massor på höjden, det låter sjukt pressat och jobbigt! Men helt okej ikväll faktiskt, första gången jag inte tycker att han sjunger jättesurt hela låten, nu var det bara i refrängen :P

Jurysarna Har faktiskt oftast rätt, men Bard är lite väl hård ibland. Gillar att Laila dissar honom stup i kvarten, det är väldigt mitt i prick, haha :)

Uggla Kul med en artist som coachar lite, brukar vara så i American Idol också och det gillar jag :) Sen är han ju absolut ingen favoritartist, men han är ju rätt rolig :P Men hans "nya" låt låter ju precis som Kung i baren i introt!?

Resultatet Det gör mig absolut ingenting att bli av med henne, men det var ju flera som var sämre ikväll, så det var faktiskt lite orättvist resultat tycker jag. Jag hade jublat om Linni hade åkt, haha. Sorry, men det är sant :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0