Roddmaskin

Träningen gick oväntat bra med tanke på att jag var så opepp. Det blev en liten uppvärmning och den vanliga rundan på styrkemaskinerna, höjde vikten lite på de flesta. Och sen kondition i 20 min. Jag testade roddmaskinen de sista 10 minuterna, det var spännande. Har ingen aning om jag gjorde rätt. Jag tyckte inte att det var så jobbigt som det borde ha varit om man aldrig har använt en roddmaskin förut. Någon som har tips på vad man kan tänka på när man ror? :P Alltså inte filosoferingsobjekt utan snarare hur man ska göra för att få bästa resultat.

Nu ska jag gå ut och rensa bort ogräset mellan plattorna och hoppas att det inte regnar på mig. Det ser inte särskilt lovande ut.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kan inte förklara hur man ska göra, men armarna ska iaf va raka. Jag körde 2000 m sist, det var ganska jobbigt emellan åt, men det man kommer liksom igen som man inte slutar. Sen blir det lättare och tyngre lite blandat. Men det kändes i armarna dagen efter!

2009-06-10 @ 19:10:27
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: Maria

ja, alltså....du måste nog testa i luften det so jag ska förklara nu. haha...



sitt med axlarna avslappnat mot golvet och rak i ryggen. Håll armbågarna mot kroppen och håll upp underarmarna så att knogarna pekar mot taket. Tänk sen rörelsen på roddmaskinen, armarna sträcks ut när du skjuter ifrån med fötterna och sen när du åker fram igen så ska man försöka hålla armarna så nära kroppen som möjligt. Väldigt lätt, men svårt att förklara utan att kunna visa!



fattar du?

2009-06-10 @ 20:18:24
URL: http://readingmary.blogg.se/
Postat av: M

åh ja tycker roddmaskinen är rätt kul, fast det slutar alltid med att jag börjar tävla med den som sitter bredvid :P

2009-06-10 @ 23:08:10
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0