Kokossoppa

När jag var hos Cecilia i Göteborg gjorde hon en jättegod kokossoppa. Jag spanade in hur hon gjorde, men jag är inte helt säker på att jag gör likadant, jag freestylar lite. Men min blir riktigt god också, så jag tänkte dela med mig så ni också kan göra den :) Mäter inget egentligen, men jag gör ungefär som det står, lite beroende på hur mycket som finns hemma. Blir 5-6 portioner kanske.

3 morötter
1 palsternacka (kan uteslutas)
1 gul lök
1 tsk sambal oelek
Olja att steka i
6-8 medelstora potatisar
2 burkar kokosmjölk
ca 5 dl vatten
2 grönsaksbuljongtävlingar
Vitkål

Skala och riv morötter, palsternacka och lök ganska grovt (jag kör i matberedare) och stek i olja och en tesked sambal oelek i en stor kastrull. Vispa ut kokosmjölken med lite vatten i en tillbringare (ifall den har delat sig) och häll i kastrullen. Skala och skär potatis i bitar, lägg i tillsammans med buljong och koka tills potatisen nästan är klar. Skär vitkålen i ganska små bitar och koka några minuter. Voila! Ät och njut tillsammans med knäckebröd :)



Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: Tack för din "röst" hihi , ska snart bestämma mig om vad det blir ^^

2009-09-10 @ 21:54:22
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: M

låter svingott!!!! fan vad hungrig jag är :(

2009-09-11 @ 01:56:10
URL: http://lastchancedance.blogg.se/
Postat av: Sofia Werlin

Sv: haha jag tror nog att jag är klen för jag fick ont i armarna direkt haha :P

2009-09-11 @ 11:54:48
URL: http://sofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0