Helgon

En gång i tiden var jag aktiv på helgon, det var flera år sen sist, brukar gå in där lite då och då och nu hittade jag texten till en låt jag skrev för typ tre år sen. Låten är faktiskt väldigt fin, borde spela in den någon gång. Tänk er lugnt, lite svävande och mycket piano. Tror faktiskt att jag satt och spelade och kom på melodin och kompet först, texten kom senare för ovanlighetens skull.. Det var ganska längesen jag skrev en låt sist. Eller ja, jag och Emma skrev ju SMASK-låten nu i vintras, men det är inte riktigt samma sak ;) Det känns lite som jag blottar mig här, blev lite tårögd när jag läste faktiskt. Jag och Dennis hade varit tillsammans i ungefär ett halvår när jag skrev den.. Den kanske inte säger så mycket för er, men för mig gör den det.


Kyla
En ensam själ, jag är på flykt
Jag fryser alltid så
Jag är beredd att försvinna, beredd att gå
När du ber mig komma in

Du viskar svagt, jag tar din hand

Du leder mig långt bort
Min iskalla i din varma hand
Din trygghet blir mitt hopp

Jag stannar, jag är kvar hos dig

Jag kan inte förstå
Hur kan jag våga stanna kvar?
Jag var beredd att gå

Du säger ”kom, jag värmer dig”

En filt, en kaffekopp
Men din blick är det enda som just nu
Kan smälta isen i min kropp

Jag somnar, jag är kvar hos dig

Jag kan inte förstå
Hur kan jag våga stanna kvar?
Som var beredd att gå

En ensam själ, jag var på flykt

En lätt kyss på min kind
Och min kyla smälter, rinner ut
Min hud blir varm mot din

När jag vaknar är du kvar hos mig

Nu börjar jag förstå
Jag kommer alltid stanna kvar
Jag kommer aldrig gå


Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor ]

Jag var också medlem där, men inte så jätte aktiv. Kanske har kvar den...hihi( inte kollat på lääänge)

Det är både bra och dåligt att kika tillbaka på saker man skrivit och gjort. Man blir ju påmind och tänker tillbaka på både det fina och det hemska.



Den där låttexten skall du göra en sång av! Den är verkligen jätte fin. Jag undrar mkt dock när jag läser den. Åh jag är så glad att du har Dennis Malin!! ♥

2010-07-02 @ 01:29:32
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0